Retailmagasinet 2/2021 er ute nå
Dette kan du lese om i Retailmagasinet 2/2021:
Veien mot unified commerce
LEDERARTIKKEL: «Retaileren må ha de nødvendige systemer i bakkant som støtter en slik sømløs kundeopplevelse.»
All in one-løsning legger grunnlag for unified commerce
Solteq er blant de ledende leverandørene på netthandel i Norden. De leverer sterke og fleksible netthandelsløsninger, og retail samt grossister er de største kundegruppene.
Sømløs kundereise og god digital flyt i Europris
Tilgjengelighet i flere kanaler, informasjon og kundedialog og god digital flyt på tvers av kanaler står øverst på agendaen for Europris.
Fargerike vokser med digitale tjenester
Fargerike opplever økt netthandel og kraftig vekst i etterspørselen etter sine nylanserte digitale tjenester.
Vokser med plattformen
Litium tilbyr sin skybaserte netthandelsplattform til både rene netthandlere (etailers) og retailere.
Pincho Nation ekspanderer i Norge – gjestene gjør alt med kjedens app
Pincho Nation legger opp til ekspansjon i Norge og søker etter franchisetakere. Gjestene gjør booking av bord, bestilling og betaling med kjedens egenutviklede app.
Stilte høye krav til POS-løsning og leverandør
Raise Gruppen har fokus på modernisering av sine digitale plattformer. Det gjelder også POS-løsningen.
Skybasert for lett integrasjon og rask utrulling
– Vi har bygget POSBE i skyen for at POS-systemet skal være lett å integrere med ERP og CRM, sier Kristian Glasø.
Enorm vekst innen skadedyr- og plantevernmidler
Frem til 1. januar 2021 har Vilomix Norway bestått av to avdelinger: Retail og Industri. Etter enorm vekst og fantastiske resultater blir nå retailavdelingen skilt ut og omdøpt til Vilofarm Norway.
Tidlig planlagt julebelysning gir best resultat
Tidlig og god planlegging gir bedre resultater i prosjekter, også for vinter- og julebelysning.
Norskand Prosjekt gjennomfører leietakertilpasninger for Rortunet
Scala og Schage har valgt Norskand som entreprenør for leietakertilpasninger på Rortunet. Norskand skal klargjøre lokalene til 45 leietakere.
Fra STOFF & STIL til Selfmade
Gjennom lanseringen av sin vårkolleksjon startet STOFF & STIL-kjeden prosessen med å skifte navn til Selfmade.
Nytt senter for storhandel i Alta
Et nytt kjøpesenter for storhandel i Alta vil bli klarert i reguleringsplan før sommerferien, og da starter byggingen med åpning høsten 2022. Leieavtaler er allerede inngått med XXL, Rusta og Power.
Tester mobile henteskap – praktisk for kundene
MENY tester ut flere leveringsalternativer for dagligvarer kjøpt på nett.
Rekruttering av franchisetakere: Engasjement og tilstedeværelse
ELON har høy etableringstakt og jakter etter franchisetakere til sine nye butikker. Cappa har erfaring i å se etter egenskapene som en fungerende franchisetaker må ha.
Bratt læringskurve for franchisetaker i ny bransje, ikke skremt
Torje Nilsen ble ikke skremt av investeringen som måtte til for å bli franchisetaker i ELON i Odda. Starten har vært god.
De to tariffavtalene i handelsnæringen endelig harmonisert
Siden 1. august i fjor har de to viktigste tariffavtalene for handelsnæringen vært nokså like, da Handel og Kontor i Norge (HK) og NHO Service og Handel ble enige om Handelsoverenskomsten. Avtalen er bedre tilpasset dagens retail, også netthandel.
NHO: – En mer moderne tariffavtale
Etter to år med forhandlinger ble NHO Service og Handel og Handel og Kontor i fjor enige om en ny og betydelig modernisert handelsoverenskomst for handel og netthandel. Avtalen trådte i kraft fra 1. august.
Herbarium: Kjerringa mot strømmen i sentrumshandelen
Tross sentrumsbeliggenhet lykkes Herbarium i Stavanger med ‘alt til hverdag & fest’. Men de sier nei til klær og sko.
Utfordrer dagligvarebransjen med egen dark store og rask hjemlevering
Foodora lanserer sitt eget konsept for dagligvarehandel. Foodora market skal levere alt kundene i bysentra trenger hjem på døren, innen 30 minutter. Først i Oslo og i neste omgang i flere norske byer.
Retail og logistikk i skjønn forening – hvilke trender vil vi se de neste 5 årene?
Hvis 2020 lærte oss noe så er det at omstillingsevne vil være sentralt enten om man har et forbruker- eller leverandørperspektiv. I løpet av de siste tolv månedene har vaner, handlemønstre, salgskanaler, kontaktpunkter og behovet for hjemlevering endret seg dramatisk. Vi kan med stor sikkerhet
Slik havner du i kundens handlenett: Forstå de ledende FMCG-trendene
Kundenes innkjøpsvaner er dynamiske og endres hele tiden, men koronasituasjonen har for alvor forstyrret forbrukernes bevegelsesmønster.
Skechers: Gode resultater gjennom pandemien
Kjernestyrken i Skechers er sporty livsstil, komfort og ‘fornuftige’ priser. Det har tydeligvis fungert svært godt også i 2020. Sports Connection kommuniserer at de har en tosifret fremgang på topplinjen i Skandinavia.
Serviceskolen Leksjon 4: Det er i prøverommet det avgjøres!
Prøverommet eller plassen der man prøver dine produkter er din beste salgsflate. I forrige artikkel har du undersøkt kundens behov, og nå er det prøving og testing som gjelder. Når du får kunden til å begynne å prøve, har du gjort et stort og ofte avgjørende steg i salgsarbeidet.