Retailmagasinet 8/2020 er ute nå

Publisert

Dette kan du lese om i Retailmagasinet 8/2020:

Investere i fysisk retail

LEDERARTIKKEL: «Netthandelen vokser, en utvikling som vil fortsette også i årene framover. Likevel forblir den fysiske handelen størst, og også her må det investeres – for å gjøre det attraktivt for kunder å gå i butikk.»

Populære munnbind på Arkaden i Skien

Alle ansatte på Arkaden i Skien har blitt oppfordret til å bruke munnbind, utdelt av senteret. Det har falt i god jord.

Måtte flytte – fikk en av landets fineste skobutikker

Skoringen måtte flytte til et nytt lokale på Narvik Storsenter. Umiddelbart føltes det som et skritt tilbake, men i stedet ble det en skikkelig opptur.

Butikkdesignet gir god kundeflyt og kundeopplevelse

Innredningskonsulenten hadde flere utfordringer når Skoringens nye butikk på Narvik Storsenter skulle designes.

– Vi er best i landet på kundeservice

Anton Sport er ikke blant de største i sportsbransjen, men hevder seg likevel gjennom kontinuerlig vekst i omsetning og resultat. Daglig leder Morten Borgersen mener forklaringen ligger i at de er best på kundeservice.

«Som natt og dag» da Europris fikk lager med god belysning

Siteco Norway fikk jobben med å utarbeide belysningsløsningen til Europris’ nye sentrallager i Moss.

– Belysningen løfter opplevelsen betydelig

Nybygget Moa Syd er eksklusivt, og den opprinnelige delen er også rustet opp. Helhetsinntrykket ligger i øverste sjikt blant norske kjøpesentre. Belysningen bidrar til å heve kundeopplevelsen.

– Et kvantesprang for belysning på kjøpesenter

– Vi ønsker at Moa skal fremstå som et av de flotteste kjøpesentrene i landet, og det preget byggingen av «Nye Moa Syd» . Vi er stolte over resultatet og følte at vi traff godt, sier Geir Garte.

Senter Amfi Mo i Rana er rustet opp i koronaåret

Omsetningen har i år gått som en berg- og dalbane for Amfi Mo i Rana. Byens innbyggere tilpasser seg smittesituasjonen og viser at de ønsker å støtte opp under den lokale handelen.

Jordnært innredningskonsept utviklet på rekordtid

NorgesGruppen åpnet nylig Veggie de Luca, en vegan/vegetar-variant av Deli de Luca, på Grünerløkka i Oslo. Puume ble forespurt om å utarbeide utkast til innredningskonsept for nyvinningen, og forslaget falt i smak.

Innovativt konsept og butikkinnredning

I november etablerte Deli de Luca en butikk med et rendyrket vegan- og vegetarkonsept på Grünerløkka i Oslo: Veggie de Luca.

StrongPoint 2.0 skyter fart med bred produktportefølje for e-handel og butikker

Mye har skjedd i StrongPoint i løpet av de siste to årene. Omsetning, resultat og aksjekurs har pekt oppover, og de har fått en bred portefølje av produkter for retailsektoren.

– Dagligvarer på nett vil vokse kraftig

Jacob Tveraabak er sikker på at netthandel av dagligvarer vil få betydelig vekst.

Vareplukk i verdenstoppen

StrongPoints oppkjøp av Cub i slutten av 2017 har vist seg å være vellykket. Den skybaserte, sentralstyrte plukkløsningen Pick & Collect kan vise seg å være gull.

Tilbakemeldingsløsning gir mange kundesvar

Det gjelder å få så mange kundesvar som mulig, samtidig som butikken får verdifull informasjon. HappyOrNot er en internasjonal suksess og vokser også i Norge.

– Gir oss stabilitet og lavere driftskostnader

Med åpning av ny butikk på Røa er Princess kommet opp i 152 butikker. Kjeden er samtidig i gang med å skifte ut POSsystemene i alle sine butikker.

Bruker julebelysningen aktivt i markedsføringen

Julebelysningen er sentral for Aker Brygge for å trekke kunder og å gi opplevelse til de som kommer. Hvert år skiftes en tredjedel av lysdekoren ut.

Lager trusselvurderinger i luksus-strøk

Munnbind gjør det vanskelig å identifisere butikktyver. Det erfarte nylig en butikk i Oslos mest eksklusive handleområde da varer for flere hundre tusen kroner ble stjålet. Roger Stubberud analyserer nå jevnlig trusselbildet i og rundt «Oslo fashion district».

Retailmagasinet

Retailmagasinet

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Bestill abonnement


Last ned enkeltsider eller -utgaver av bladet

Ny kjede tilbyr hverdagsluksus

Brando er en ny kjede som skal tilby hverdagsluksus. De åpnet sin første butikk i Kristiansund omtrent samtidig som koronaen brøt ut i mars, og i november nummer to på Sirkus Shopping i Trondheim.

Fullt senter på Åkrehamn

Amfi Åkrehamn er fullt utleid og opplever fin vekst. Pandemien har de merket lite til.

Frøken Fryd drømmer om landsdekkende kjede

Siden i vår har en gründer på Sør-Vestlandet bygget en liten kjede foreløpig med tre butikker. Hun drømmer å bli landsdekkende med ”snopebutikk”-konseptet Frøken Fryd.

Digital handlegate skal hjelpe lokale butikker ut av koronakrisen

En nyutviklet digital handlegate gir Farsunds butikker og lokalprodusenter et ekstra bein å stå på. Bak løsningen står selskapet SHOPIN.

Retailtrender: Kampen om handlekurven i dagligvare – fire toneangivende tendenser – prognose 2030

Retail Institute Scandinavia har gjennom 30 år fulgt de endrede forbrukervanene, dagligvarehandelens utvikling og kjedenes kamp tett på. Les hvilke fire toneangivende tendenser de trekker fram.

Serviceskolen - Leksjon 2: Kontakt

Hei og takk for sist! I forrige leksjon tok vi opp den viktige første kontakten. Den som gir deg en åpning til kunden som du beholder under hele besøket. Det er denne kontakten som avgjør om og hvordan kunden handler.

Neste generasjons distriktsbutikk: Full av teknologi og døgnåpen

Med mye ny teknologi kan Coop Marked Folkestad holde døgnåpent. Etter pilotprosjektet vil trolig flere butikker følge etter.

Powered by Labrador CMS