Nytt senter: Valkyrien styrker Bogstadveien
- Valkyrien skal styrke Bogstadveien som attraktivt handelsområde og bidra til å styrke bydelen. Vi skal tilføre noe nytt og annerledes i et allerede godt etablert område. Det sier senterleder Christopher Aasebø i Fram Eiendom, som står bak det nye senteret på Majorstua.
– Bogstadveien har alt, og med Valkyrien som et annerledes senter og møtested, vil vi bidra til å gjøre området enda hyggeligere og mer attraktivt, sier senterleder Christopher Aasebø entusiastisk.
Med stadige begrensinger i biltrafikk og parkeringsmuligheter i Oslo Sentrum, samtidig som det har blitt noe enklere å få parkert i området rundt Majorstua, har butikkene i Bogstadveien merket økt kundetilstrømning. Noe Aasebø er sikker på at Valkyrien vil forsterke.
Senteret er på totalt 6500 kvadratmeter i tre etasjer og åpnet på det de fleste ville mene var det verst tenkelige tidspunkt – midt under corona-krisen. Men Aasebø er godt fornøyd med besøket de første driftsukene.
– Vi kompletterer det som før var et stort mangfold av butikker og serveringssteder med nye, interessante butikker og spisesteder. Noe som tydeligvis har slått an hos forbrukerne, slår han fast.
– Tilbakemeldingene gjør oss trygge på at vi er på rett vei. Vi tilbyr noe som er nytt og annerledes, og vi inviterer kundene til å bli med oss og skape en unik stemning og opplevelse. Vi skal dyrke kvalitet, service, handleopplevelse og lidenskap, slik at vi gjør våre gjester til fans. Det skjer i tett dialog med dem, og vi forsøker hele tiden å rette oss etter deres ønsker. Det viktigste er at vi er åpne for innspill og ikke går rundt og tror at vi alltid vet best.
– Hva gjør Valkyrien annerledes?
– Først og fremst nye og spennende konsepter, både når det gjelder butikker og serveringssteder. Og ikke minst at vi har visket ut det tradisjonelle skillet mellom butikker og fellesområder som du finner i andre sentre. Takket være et godt samarbeid med Anett Ringstad Jalland og Jørgen Jalland i Moniker møter våre gjester et åpent senter hvor det som tradisjonelt er gang- og fellesområder også er fylt med varer. Noe som skaper spenning og mangfold. Kombinasjonen klær, sko, smykker, innredning, gaveartikler, frisør, hudpleie og mange spisesteder med stor variasjon gjør Valkyrien til et møtested, et sted hvor folk synes det er hyggelig å være sammen.
Stor variasjon
Han er godt fornøyd med at senteret kan tilby nye butikkonsepter og et meget variert og rikholdig serveringstilbud. De største leietakerne er HM-kjedene H&M Home og & Other Stories, og Moniker og Moniker Sport. Andre leietakere er smykkemerket Maanesten, Grændsens Skotøimagasin. Gioia, Olio, Heaven Scent, Girl Crush, i skyene, Kaffebrenneriet, Soho Urban Eatery, Billies kitchen og Vinmonopolet. I tillegg er to andre serveringssteder på vei inn. Når de er på plass, er senteret fullt. I etasjene over sentret blir det leiligheter.
– Noen har kalt det et luksus-senter?
– Det er feil! Her er det noe for alle, fra rimelige ting til de mer eksklusive og dyre merkene. Og de eksponeres på en ny og spennende måte, sier Aasebø.
Alarmsoner
Fordi senteret ikke er inndelt i tradisjonelle butikklokaler med tre vegger og fasade med muligheter for gitter foran, er det lagt ekstra mye arbeid i sikkerhet- og alarmsystemer, med sonevis alarmering. På dagtid ivaretas sikkerheten av vektere og kameraovervåkning.
Et fantastisk konsept!
– Valkyrien er et fantastisk og unikt konsept som jeg har vært trygg på fra første stund. Derfor har vi utvidet leiearealet vårt tre ganger, sier Anett Ringstad Jalland, som eier Moniker sammen med mannen, Jørgen Jalland.
Moniker disponerer mellom 650 og 700 kvadratmeter i senteret, og Moniker Sport, som Jørgen og Anett eier sammen med Magnus og Marianne Tvenge, har 300 kvadratmeter.
– Moniker tar utgangspunkt i kamelonen. Den skal skifte farge etter omgivelsene og være i forandring hele tiden for å gi kundene opplevelser og følelser. Her er det ikke snakk om noe luksuskonsept – vi blander produkter og kolleksjoner fra lave prispunkter til high end. Med mange ulike stiler: det pyntede, det nedtonede og det androgyne. Her er det mangfold og en internasjonal varemiks.
Det unike konseptet tillater at vi kan gjøre mye forskjellig og måten vi disponerer arealet på, gir oss mange muligheter, sier Ringstad Jalland.
– Det er et konsept som krever forholdsvis mange ansatte, men til gjengjeld får vi mer fokus på hver avdeling, ansatte med stor kunnskap om varer og merker i sin avdeling, og høy servicegrad. Vi har fått det akkurat slik vi ville ha det, og har fått fantastisk respons fra kundene: De får en annerledes opplevelse som de ikke får andre steder.
Sportfashion
Også Moniker Sport er et konsept som skiller seg ut, sammenlignet med andre sportsforretninger.
– Vi er noe annet enn en tradisjonell sportsforretning, vi er sportfashion. Her har vi klær og utstyr både til toppturen og til after ski, sier Anett Ringstad Jalland.