Anders Nilsen er adm. dir. i Power Norge.
Anders Nilsen er adm. dir. i Power Norge.

Power: 32% vekst på nett, 17% større trafikk i butikk

– Til tross for pandemi og vekst i norsk netthandel, er den fysiske butikken mer aktuell enn noen gang, sier Anders Nilsen, adm. dir. i Power.

Publisert

2020 ser ut til å bli et nytt rekordår for elektronikkjeden. Selv om veksten er god på nett, er det i de fysiske butikkene volumene ligger.

– Nettsalget vårt har økt med 32 prosent fra i fjor. Samtidig har antall kunder i butikk økt med 17 prosent. Det viser at nettbutikkens vekst støttes av de fysiske butikkene og at de legger grunnlaget for en rekordvekst i alle kanaler. Det er viktig å tenke på at over 80 prosent av volumet vårt faktisk er i de fysiske butikkene, sier Nilsen.

Vokste med en halv milliard i 2019, 2020 blir enda bedre

POWER var en av få vinnere innen detaljhandelen i nedgangsåret 2019, hvor flere kjeder stengte butikker og mange gikk konkurs. De fikk 500 millioner i vekst, og i 2020 går de mot et nytt rekordår.

– Med andre ord har ikke pandemien lagt noen demper på nordmenns kjøpelyst når det gjelder hjemmeelektronikk, sier Nilsen fornøyd.

Fokus på smarte løsninger

Årsaken til den massive veksten er ifølge POWER-sjefen kjedens vilje og evne til å utvikle seg og tenke nytt.

– Et kontinuerlig fokus på smarte løsninger, både for oss og kundene, er en av årsakene til den suksessen vi opplever nå. Effektivisering av innkjøp og lager, prisroboter som regulerer priser hvert femte minutt, DriveThru i korona-tiden, hjemmesupport for kunder og så videre gjør at vi kan holde prisene nede og samtidig bidra til at kundene foretrekker oss når de skal handle elektronikk, avslutter Nilsen. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS