Ny styreleder i Recheckit
Gunnar Bjørkavåg blir ny styreleder i Recheckit.
Det skriver selskapet i en pressemelding. Bjørkavåg har lang erfaring fra norsk næringsliv. Blant annet har han vært konsernsjef for NHST Media Group i 18 år, konsernet som eier Morgenbladet og Dagens Næringsliv. Han er utdannet siviløkonom, har en MBA fra Henley College og en AMP fra Harvard Business School.
Gunnar Bjørkavåg jobber til daglig i Must Invest som er en av hovedinvestorene i Recheckit Group. Erik Must gikk inn med en investering på 10 millioner kroner sommeren 2018. Bjørkavåg overtar styreledervervet etter Helge Onsum.
‘Har et stort potensial’
Den nye styrelederen uttaler: – Fra et investeringsperspektiv er vi meget fornøyd med den utviklingen og veksten vi ser i selskapet både i og utenfor Norge. Spesielt at internasjonale aktører som Helly Hansen, Happy Socks, Cocopanda (blivakker.no), Conrad og Telenor er flinke til å bruke systemet og også ser at teknologien gir resultater er gledelig. Vi så tidlig at selskapet hadde mange dyktige ansatte og et stort potensial.
Lang og bred erfaring
CEO Peder Aaserud i Recheckit sier på sin side:
– Vi er selvsagt veldig fornøyd med å få Gunnar som styreleder. Gunnars lange og brede erfaring fra norsk næringsliv vil være til stor hjelp for satsingen og videreutviklingen vi gjør i Recheckit fremover. At han i tillegg har mange års erfaring fra, og nå også sitter i styret for SaaS selskapet Visma vil bli nyttig i den heftige vekstfasen selskapet er i nå.
(Pressemelding)
Recheckit
utvikler og markedsfører remarketing programvare og -tjenester for mellomstore og store bedrifter. Selskapet omsatte for 13 millioner kroner i 2017 og nærmere 16 millioner i 2018. Spesielt det siste halvåret hadde selskapet bra fart både med hensyn til kundetilvekst, rekruttering og omsetning.
Recheckit leverer en egenutviklet teknologi som positivt påvirker konvertering og salg i nettbutikker og andre kommersielle aktører på nett. Selskapet har kunder som Dressmann, IKEA, Platekompaniet, Coolstuff, Tanum og Komplett.
Teknologien gir økt salg på nett ved å få brukere som besøker nettbutikker til faktisk å fullføre kjøpet.