Adm.dir. i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Opprettholder sterk markedsposisjon

Reitan Convenience leverte en omsetning i 2018 på 16,1 milliarder kroner, et driftsresultat før avskrivinger (EBITDA) på 783 millioner kroner og et driftsresultat på 409 millioner kroner.

Publisert

Det opplyser administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes: – Våre kjøpmenn gjør en fantastisk innsats med å betjene 400 millioner kunder i våre 2 200 butikker. Vi fortsetter arbeidet med å omstille butikkene våre fra tradisjonell kiosk til moderne convenience med et rikholdig utvalg av mat- og drikke, inkludert sunnere alternativer, i alle land. I 2018 åpnet vi 50 nye butikker, spesielt designet for å møte kundenes utfordringer og forventninger.

Sterk markedsposisjon

Reitan Convenience har en sterk markedsposisjon i syv land, med 125 års erfaring og kjente konsepter som Narvesen, Pressbyrån, 7-Eleven og R-kiosk. Reitan Convenience har planer om videre vekst, og i 2018 kjøpte selskapet kjeden Caffeine, en kaffekjede med 60 utsalgssteder i Litauen, Estland og Latvia. Driften ble overtatt i februar i år.

– Vi er godt posisjonert i alle våre syv markeder og ønsker fortsatt vekst, sier Sangnes.

Energistasjonkjeden YX 7-Eleven

I 2019 vil selskapet også fortsette å rulle ut den nye energistasjonkjeden YX 7-Eleven.

– YX vil være selskapets drivstoffpartner på bensinstasjoner i Norge. Vi ser frem til dette samarbeidet og til å utvide stasjonsnettet for kundene, avslutter Sangnes.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS