Reitan skal satse på storhusholdning
Reitan Handel går inn i et nytt marked og vil levere varer til hoteller, restauranter og cateringbedrifter. Ambisjonen er å få på plass de første kundene innen året er omme.
- Vi skal tilby en kundetilpasset varestrøm med forutsigbarhet og åpenhet fra leverandør til brukersted. Et slikt tilbud er sterkt etterspurt av aktørene i storhusholdningsmarkedet. Når vi benytter «det enkle er ofte det beste»-filosofien og sørger for høy effektivitet og god service til lave priser er det godt nytt for alle, sier Ole Robert Reitan, adm.dir. i Reitan Handel.
Markedet for hoteller, restauranter og cateringbedrifter (også kjent som HORECA-markedet), har en omsetning på over 28 milliarder kroner. Reitan Handel skal utnytte ledig kapasitet og eksisterende infrastruktur i satsingen.
- Lave investeringskostnader for å gå inn i markedet vil gjenspeiles i prisene vi tilbyr. I tillegg tilbyr vi en pris- og samarbeidsmodell som gir kundene og leverandørene trygghet og forutsigbarhet. Det kommer hele verdikjeden til gode. Vår erfaring fra butikksiden er at en slik kombinasjon også gir fornøyde kunder, sier Reitan
REMA Distribusjon har de siste årene bygget opp et nytt, fullmoderne lager på Vinterbro, side om side ved lageret de har hatt på samme sted siden 2008. Dette lageret, med en kapasitet på 30.000 kvadratmeter, har blitt beholdt som en del av en plan om å satse på storhusholdningsmarkedet, etter påtrykk fra mange potensielle kunder.
- Økt valgfrihet innen distribusjon til restauranter, hoteller og catering-selskaper er etterlengtet og etterspurt av leverandørene. REMA 1000 revolusjonerte dagligvare på 80- og 90-tallet gjennom å åpne og effektivisere markedet, nå skal vi gjøre det samme for storhusholdning. Vi vil bidra til å skape verdi for kunder og leverandører avslutter Reitan. (Pressemelding)