På omdømmetoppen i Danmark
Rema 1000 fyker til topps i en rykende fersk kåring over de best likte dagligvarekjedene i Danmark.
Det melder Aftenposten: Nordmennene blir premiert for stort utvalg og lave priser.
Mens Rema sliter i konkurransen i det norske markedet har Reitan-gruppens flaggskip tatt vårt naboland i sør med storm, og går helt til topps i en landsdekkende omdømmemåling.
– Vi er meget glade og ydmyke over at vår viktigste sjef, kundene, setter så stor pris på oss at vi vinner omdømmemålingen. Det er en stor inspirasjon for oss for å nå målet vårt. Det er å bli den største lavpris dagligvarekjede i Danmark målt etter omsetning, sier danskens Rema-sjef, Henrik Burkal, til Aftenposten.
Kåringen skjer i den årlige omdømmeundersøkelsen som blir gjort av hele næringslivet i Danmark, og som konsulenthuset Loyalty Group A/S står bak. Rema får 66 poeng, mens neste kjede i kåringen, Kvickly, får 63 poeng.
Den norske Meny-kjeden, som også har etablert seg i Danmark, taper imidlertid terreng og ramler ned til sjetteplass med 56 poeng.
Konsulenthuset mener at Rema vinner på stort vareutvalg i sine butikkhyller, og at dette er med på å sikre kundenes lojalitet.
(Kilde: Aftenposten)