Illustrasjonsfoto

Lindex bedre enn markedet

Lindex’ driftsresultat for første halvår 2019 økte med SEK 30 millioner og utgjorde 65 millioner svenske kroner (35 millioner). Driftsresultatet for andre kvartal ligger på samme samme nivå som samme periode i fjor og utgjorde SEK 197 millioner (SEK 197 millioner).

Publisert

– Vi har holdt fast ved vårt målrettede arbeid og leverer et sterkt resultat med god kostnadskontroll, sier adm. dir. Susanne Ehnbåge i en pressemelding.

Påvirket av en kald vår

Lindex samlede salg i SEK i løpet av første halvår var på samme nivå som tilsvarende periode i fjor, men falt med 1,3 prosent målt i lokale valutaer. Salget for 2. kvartal falt med 3,2 prosent i svenske kroner og med 4,1 prosent i lokale valutaer.

– Vi, i likhet ned industrien, ble påvirket av en kald vår, og vi hadde også en kalendereffekt med påsken. Vi har imidlertid økt vårt snittkjøp og forbedret marginene våre ved å dempe prisreduksjonene. Det viser at vi har styrket vårt kommersielle motetilbud, og at vi lykkes med vårt kundemøte, sier Susanne Ehnbåge.

Bedre enn markedet

Susanne Ehnbåge: – Vi står foran en spennende høst. (Foto: Lindex)

Lindex viser bedre salgsvekst enn markedet for de største salgslandene Sverige og Norge. Moteselskapet fortsatte sin fine vekst på nettet med økt salg i første halvår på 29,6 prosent og 23,2 prosent i 2. kvartal.

– Vi står foran en spennende høst, og jeg ser veldig positivt på det vi har foran oss. Vi har store ambisjoner om å fortsette å vokse globalt, både gjennom våre butikker og e-handel, men også sammen med mer spennende samarbeidspartnere og gjennom samarbeid. Det er slik vi skaper verdi og overgår kundens forventninger og som bygger suksessen vår, sier Susanne Ehnbåge.

Powered by Labrador CMS