13 jurygrupper kåret like mange vinnere blant 39 finalister til Retail Awards 2019, på handelsgallaen som ble arrangert av Svensk Handel og magasinet Market mandag kveld.

Her er vinnerne av årets Retail Awards i Sverige

Mandag kveld ble 13 vinnere av Retail Awards 2019 i Sverige kåret på Stockholm Waterfront. Willys og livsstilbutikken Aim'n Concept Store vant henholdsvis som Årets butikk og Årets butikkjede. Ideal for Sverige vant i kategorien e-handel.

Publisert

Nytt av året er Årets globale initiativ, som ble vunnet av Happy Socks. Totalt var prisene delt inn i tretten kategorier.

Årets leder og Årets butikkselger

Charlotte Nordén, administrerende direktør i Cellbes, ble utnevnt til Årets leder. I kategorien Årets lojalitetsprogram mottok Akademibokhandeln prisen for sin kundeklubb Akademibokhandelns venner. Prisen for Årets vekstfirma gikk til Steamery. Siden selskapet startet i 2014, er salget doblet – år for år.

Emelie Rommerdahl, som jobber på The Body Shop på Drottninggatan i Stockholm, mottok en av de mest prestisjefylte prisene som Årets butikkselger.

I kategorien Årets logistikkinitiativ ble Kicks vinner, noe som viser at en tradisjonell butikk-kjede kan nærme seg e-handelen med innovative løsninger på logistikkområdet.

Naturkompaniet ble kåret til Årets bærekraftselskap. Hemtex mottok prisen som Årets arbeidsgiver, blant annet for investering i utdanning, som har gitt det beste resultatet noensinne i medarbeiderundersøkelser.

Retail Awards arrangeres også i år av handelsmagasinet Market sammen med Svensk Handel, som i lang tid jobbet for å markere fremgangsrike eksempler i detaljhandel.

Hver kategori har sin egen jurygruppe med fem kjente personer som først utnevner tre finalister og til slutt en vinner.

(Pressemelding)

Vinnere Retail Awards 2019:

  • Årets vekstfirma: Steamery
  • Årets butikkjede: Willys
  • Årets butikkonsept: The Nordic Gallery
  • Årets arbeidsgiver: Hemtex
  • Årets butikkjede: Emelie Rommedahl, The Body Shop Stockholm
  • Årets e-handel: Ideal for Sverige
  • Årets bærekraftig butikk/detaljhandelskjede: Naturkompaniet
  • Årets logistikkinitiativ: Kicks
  • Årets kundeklubb: Akademibokhandelns venner
  • Årets omni-opplevelse: H&M
  • Årets butikk: Aim'n Concept Store
  • Årets leder: Charlotte Nordén, VD Cellbes
Powered by Labrador CMS