Arbeidende styreleder Sigurd Herrlin Sørensen ønsker Tom-Erik Andsersen velkommen som ny daglig leder i Retail Energy.
Retail Energy
Retail Energy henter ny daglig leder fra TINE SA
Tom-Erik Andersen blir daglig leder i retail marketing-byrået Retail Energy.
– Vi har hentet inn en ny daglig leder med 25 års fartstid innen retail og Fast Moving Consumer Goods. Det er et viktig grep for å styrke Retail Energy sin posisjon i retailmarkedet og jobbe med flere kjeder og merkevareleverandører med å flytte varene ut av butikk, sier arbeidende styreformann og rådgiver Sigurd Herrlin Sørensen.
Tom-Erik Andersen har lang erfaring fra byråledelse, kommunikasjonsarbeid, shopper marketing, innsikt- og analysearbeid. Han kommer nå fra stillingen som leder for shopper marketing-avdelingen i Tine, og før dette ledet han shopper marketing-arbeidet i Orkla.
– Hans brede analyse- og innsiktserfaring fikk han gjennom flere år som salgsdirektør i analysebyrået ACNielsen. Gjennom erfaring med å bygge og forvalte kjente merkevarer gjennom hele kundereisen, gleder vi oss til hva han vil tilføre våre kunder og vårt fagmiljø, sier Herrlin Sørensen.
Tom-Erik Andersen kommenterer selv:
– Etter sju år som Head of Shopper Marketing i Orkla Foods og TINE SA ønsket jeg å komme tilbake til byråverdenen og retail business – fordi jeg brenner for sisteleddet og å hjelpe kunder med å selge sine produkter gjennom en godt forankret strategi. Da Sigurd ringte var svaret enkelt. Jeg geder meg til denne reisen!
Han sier videre at Retail Energy skal være med på å avdekke kundebehov og bruke innsikt i utviklingen av virkemidler som selger varer ut av butikk. (Pressemelding)