To menn stående i et nøytralt lyst rom.
Ståle A. Møystad Østhaug og Henrik Ek i det nyoppstartede selskapet ReTale.

Starter opp ReTale

Nå kan Ståle A. Møystad Østhaug fortelle om retailplanene sine. Han starter opp ReTale.

Ståle A. Møystad Østhaug har brukt store deler av sitt byråliv på retailkonsepter for detaljhandelskjeder og merkvareprodusenter i både inn- og utland. Forretningsutvikling, utvikling av kommunikasjon og vekststrategier for merkevarer, samt merkevarekultur for en rekke ledende private og offentlige virksomheter har også vært blant hovedoppgavene. Nå skal han bidra til å skape enda et kraftsenter innen retail.

Stort nettverk

Byrået er en del av satsningen til Kilde- og Aspire-gruppen med hovedsete på Hamar. Her vil ReTale få tilgang på et stort nettverk av kompetanse gjennom at de sitter samlokalisert med ANTI Hamar, samt ikke minst at de kan tilby retailkunder gode priser på utvikling av butikk og e-handelskonsepter gjennom sømløst samarbeid med sine søsterselskap. F.eks Flisa Trykkeri, som også inngår i Aspiregruppen, er i dag langt fremme når det kommer til trykksaker, spesielt storformat og store opplag. Så de vil kunne bidra med produksjon av sisteleddskommunikasjon.

Portrett av Ståle A. Møystad Østhaug.
Ståle A. Møystad Østhaug.

– Vår modell gir retailaktører alle muligheter til å få en komplett og kostnadseffektiv 360 graders løsning ett sted. Samtidig gleder jeg meg til å bruke mine mange år med bransjeerfaring og kunnskap rundt kjøperstien og hvordan maksimere salg- og merkevarebygging i ulike distribusjonskanaler, sier Møystad Østhaug.

– Sammen med landets mest fremoverlente konseptutviklere og designere vi vil tilby løsninger som sørger for at logistikk og butikkbehov leveres i et tempo som vi vet at retail trenger å levere på.

Egen konseptutvikler

portrett Henrik Ek, hvit skjorte.
AD/konseptutvikler Henrik Ek, skal være en av de beste ressursene inn i retail.

Møystad Østhaug vil gjerne også løfte frem deres AD/konseptutvikler Henrik Ek, som skal være en av de beste ressursene inn i retail.

Henrik har jobbet i Kitchen, Oslo i åtte år med Meny som sitt hovedansvarsområde og etter å ha pendlet i mange år var det plutselig ikke mer behov for det når denne jobben dukket opp. Henrik kjenner alle prosessene i leveransekjeden, alt fra kundeavis til store butikk-konsepter og har allerede levert på revitaliseringen av Sport 1.

«Vi har slått sammen det vi kan best, retail og historiefortelling.»

Ståle A. Møystad Østhaug

Salgskommunikasjon viktig

ReTale skal være et annerledes byrå som fokuserer på helhetlig retail, og de vil bidra til vekst og styrking av merkevarer gjennom strategiske og taktiske kommunikasjonsløsninger gjennom hele kjøperstien, både i den digitale og fysiske varehandelen.

– I et stadig mer konkurranseutsatt marked, hvor produktenes egenskaper ofte ligner på hverandre, blir måten man selger (les: kommuniserer) på avgjørende for å skille seg ut. Hos ReTale tror vi at alt salg er kommunikasjon, og vår visjon er å tilføre en kjede, et produkt eller en tjeneste en unik substans, eller verdi om du vil, sier Møystad Østhaug.

ReTale har som mål å ha en tilnærming der de prøver å forstå konsekvensene av kundens ønsker før de starter en utviklingsprosess. Deres medarbeidere skal jobbe for å forstå og utforske kundens totale forretningsmodell. Å skape resultater skal være viktigere enn å la seg forføre av prosesser uten klare mål.

Tror på tempo som en viktig konkurranse­differensiator

Selskapets evne til å veilede kunden til å tørre å ta nødvendig risiko skal ha gjort dem til foretrukne partnere i suksessrike salgsprosjekter.

I samarbeid med kundene er de veldig opptatt av forbrukeratferd. De liker krevende diskusjoner for å utfordre "sannheter," og muligheten til å tenke utenfor boksene.

– Vi verdsetter ekte lidenskap og ærlighet i en hyggelig atmosfære. Vi ønsker ikke bare å være en kreativ samarbeidspartner, men også å bidra til kundens lønnsomme utvikling og vekst, avslutter Møystad Østhaug.

Powered by Labrador CMS