Ny kommunikasjonssjef i Virke
Maria Østerhus Lobo går fra stillingen som leder for kommunikasjon og samfunnspolitikk i Econa til å bli kommunikasjonssjef i Virke.
Maria Østerhus Lobo blir ny kommunikasjonssjef i Virke og tiltrer stillingen 1. september.
− Vi gleder oss til å få Maria ombord. Gjennom hennes samfunnsengasjement, kommunikasjonsteft og lederegenskaper vil hun bidra til å styrke Virkes kommunikasjon og handels- og tjenestenæringens posisjon i den offentlige debatten, sier Inger Elisabeth Sagedal, direktør for marked og kommunikasjon i Virke.
Østerhus Lobo begynte i Econa i 2011. Hun har steget i gradene fra å være analytiker og utreder til å bli avdelingsleder for fag og samfunnspolitikk, og til slutt leder for kommunikasjon og samfunnspolitikk.
− Etter ni år i Econa var det naturlig for meg å være åpen for nye muligheter. Jeg har sammen med Econa hatt en fantastisk reise og hele tiden jobbet med kollegaer som har utviklet både meg og organisasjonen, og tar med meg mange gode erfaringer fra Econa inn i Virke. Hele 8 av 10 nordmenn jobber i handels- og tjenestenæringen, og Virke har påtatt seg oppdraget om å få til bærekraftig verdiskaping sammen med medlemmene, det inspirerer og motiverer meg, sier Østerhus Lobo.
Virke har vokst kraftig de siste årene, og har i dag over 24 000 medlemmer.
− Gjennom koronakrisen har Virke fått store gjennomslag for medlemmene sine, og blitt belønnet med et hopp i uhjulpen kjennskap på hele 20 prosentpoeng. Det er imponerende, og viser at Virke vet hvor skoen trykker. Nå ønsker jeg Econa lykke til videre og gleder meg til å bli en del av Virke-laget, avslutter Østerhus Lobo.