Cristina Moreno har gått gradene siden XXL ble etablert og blir nå sjef for virksomheten i Norge.

Hun blir ny sjef for XXL i Norge

Cristina Moreno (45) har vært ansatt i XXL helt siden oppstarten i 2001. Nå overtar hun som sjef for 38 varehus og over 2.000 medarbeidere i Norge.

Publisert

Cristina Moreno er idag ansvarlig for Store Experience i XXL og sitter i den norske ledergruppen. Hun overtar som administrerende direktør etter Stine Trygg-Hauger i mars.

– Cristina representerer kontinuitet og kjenner XXL-konseptet bedre enn noen. Hun legger listen høyt, og er i tillegg god til å få jobben gjort. Hun er også en leder som tar godt vare på folkene sine. Jeg er veldig glad for at hun nok en gang har takket ja til nye og spennende utfordringer hos oss, sier fungerende konsernsjef Stein Eriksen i XXL.

I XXL siden starten

Moreno har lang fartstid i XXL-konsernet. Da XXL åpnet det første varehuset på NAF-huset i Oslo sentrum i 2001 ble hun hentet inn som avdelingsleder til avdelingen «Tekstil/Sko». Tre år senere ble hun forfremmet til varehussjef.

Siden har hun hatt en rekke lederroller i konsernet, blant annet som driftssjef, kjededirektør og konseptsjef. Hun sitter dessuten i styret i XXL ASA som ansattrepresentant – et verv hun har hatt de siste to årene.

– De som kjenner meg vet at jeg er en retailnerd. Jeg brenner for faget og varehusene, og synes at det er gøy å være på jobb i XXL. Jeg ser frem til å jobbe enda tettere med varehusene og driftsorganisasjonen vår i Norge, sier Cristina Moreno.

Fra 38 til 39 varehus

XXL-konsernet har varehus i Norge, Sverige, Finland og Østerrike og hadde en omsetning på cirka 10 milliarder kroner i 2021.

I Norge er XXL landets største sportskjede, med over 2.000 medarbeidere og en nettbutikk som har vært i sterk vekst de siste årene. XXL åpnet sitt 38. varehus i Alta i november, og skal åpne nummer 39 i Lillehammer til høsten.

– Vi legger ikke skjul på at markedet har vært tøft det siste halvåret, både for sportsbransjen og store deler av varehandelen. Det kommer til å være tøft en stund fremover også. Når det er sagt, så tror jeg at XXL-konseptet skal stå seg godt i denne konkurransen. Vi skal bruke erfaringen vår gjennom 20 år til å vinne kunden med kjente merkevarer og de laveste prisene, sier Moreno. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS