Yousef Musavi går fra byråbransjen til Clas Ohlson.
Yousef Musavi går fra byråbransjen til Clas Ohlson.

Fra byrå til Head of Brand Experience i Clas Ohlson

Clas Ohlson kaprer Yousef Musavi fra byråbransjen. Han skal inngå i den nye nordiske kommersielle ledergruppen i organisasjonen.

Publisert

Yousef Musavi, som de siste åtte årene har vært i byråbransjen, var sist i Trigger i rollen som strategisk rådgiver, der han blant annet ledet kundeteamene på Coca-Cola, Cisco og Google.

– Yousef har den riktige sammensetning av kompetanse og erfaring som gjør at vi er trygge på at han kommer til å lykkes med å forvalte Clas Ohlsons merkevare i den tiden vi er inni i. Med hans spennende bakgrunn og evne til å tenke er annerledes er han den perfekte kandidaten for oss til å utvikle og drive merkevaren i Norden sammen med et sterkt team, sier Stine Trygg-Hauger adm. dir. i Clas Ohlson AS.

Musavi som tidligere har jobbet i Geelmuyden Kiese og Facebook begynte i jobben allerede på mandag denne uken.

– Da Stine tok kontakt og lurte på om jeg ville prøve noe nytt, var det ingen grunn til å dvele over det. Clas Ohlson er et selskap som er inne i en veldig spennende periode med tanke på endrede forbruksmønstre, bærekraftsinitiativer og har en ny kommersielle enhet som man kan være med på å forme. Etter åtte år sammenhengende i byråbransjen var tiden moden for å teste ut livet på «andre siden». Stillingen som er et vikariat på tolv måneder, er en perfekt mulighet for meg å gå over på kundesiden i en periode, og samtidig lede merkevaren for en av Nordens mest folkekjære merkevarer, sier Musavi.

Over 100 år med tradisjoner

- Å forvalte en merkevare med over 100 år gamle tradisjoner i tiden fremover krever et unikt blikk på samfunnstrender, forretningsforståelse og ikke minst kundene våre. Hvordan vi kan forsterke arven etter grunnleggeren vår og ta Clas Ohlson inn i 100 nye år, blir en av de viktigste jobbene vi kommer til å gjøre fremover, og her er Yousef et kjærkomment tilskudd til organisasjonen som jobber med nettopp disse spørsmålene, sier Stine Trygg-Hauger.