Storkunde for StrongPoint på vareplukk
Matleveringsgiganten og «enhjørningen» Glovo har valgt StrongPoint som preferert teknologipartner for plukk av matvarer.
StrongPoint kunngjorde i går at matleveringsplattformen Glovo har valgt StrongPoint Order Picking Solution til sitt prefererte plukksystem.
Som Europas raskest voksende matleveringsselskap har Glovo blitt en såkalt «enhjørning», med en estimert selskapsverdi på over 1 milliard dollar. Deres app benyttes i 22 land og har mer enn 2,5 millioner månedlige aktive brukere. Glovo har hatt en eventyrlig vekst i forbindelse med korona-pandemien og tilbyr nå dagligvarer via kjeder som Walmart, Carrefour og Spar.
Med partnerskapet vil Glovo ta i bruk StrongPoints nye tredjegenerasjons skybaserte plukketeknologi (SAAS). StrongPoint Order Picking Solution skal integreres i Glovos logistikkplattform og benyttes i dagligvarehandelen for å behandle online-bestillinger.
Første prosjekt i partnerskapet gjøres i samarbeid med en ledende dagligvarekjede i Europa og forventes å starte i første kvartal 2021.
Intensjonen er å distribuere StrongPoints løsning til andre land der Glovo opererer, og gjennom samarbeid med lokale og internasjonale matvarekjeder generere en løpende inntektsstrøm.
– Netthandel og forbrukervanene har endret seg raskt som følge av pandemien, og vi ser at leverandørene nå beveger seg mot å levere dagligvarer online. Glovos valg av StrongPoint til sin teknologileverandør viser at vår oppgraderte og skalerbare plukkløsning har et stort og globalt potensial, sier Jacob Tveraabak, CEO StrongPoint.
– Våre kunder forventer at vi skal være effektive og levere deres online-bestillinger med nøyaktighet og høy hastighet. StrongPoint har over tid vist at de kan levere svært effektive plukkløsninger til dagligvarekjedene og enkeltstående butikker. Det kommer løpende inn nye butikker og partnere i vår portefølje, og vi ønsker å gi dem tilgang til den beste og enkleste plukkløsningen for matvarebestillinger. Dette slik at vi sammen kan levere tjenesten til kundene så raskt som mulig, sier Daniel Alonso, Vice President Q-Commerce, Glovo.