Slettvoll og Bleed satser digitalt
Den suksessrike norske møbelprodusenten Slettvoll skal lansere nettbutikk og styrke seg digitalt. Målet er å gjenskape den unike kundeservicen som selskapet er kjent for, på tvers av digitale flater og fysiske butikker. Bleed er valgt som partner på strategi og design.
– Bleed har en integrert tilnærming til strategi, kundereiser og design. I tillegg har de lang erfaring med å skape unike brukeropplevelser for merkevarer, både i og utenfor Norge. Dermed var de et naturlig valg som partner for oss, sier Liv Norun Moe, merkevaresjef i Slettvoll.
I dag har Slettvoll 18 butikker i Sverige og Norge. Selskapet designer og produserer eksklusive møbler og interiørvarer på Stranda i Møre og Romsdal. Slettvolls kombinasjon av design, service og kvalitet har gitt selskapet en sterk posisjon blant kresne, interiørinteresserte svensker og nordmenn. Det er denne x-faktoren som nå skal gjenskapes og forsterkes ved hjelp av digitale flater.
– Slettvoll har skapt en lønnsom merkevare med produksjon i Norge, som er både unikt og imponerende. Å få lov til å hjelpe selskapet med å forsterke suksessoppskriften på tvers av digitale flater og de fysiske butikkene, er en drømmejobb for oss som jobber med kundeopplevelser, interaksjon og merkevarer, sier partner og kreativ leder for tjeneste- og interaksjonsdesign i Bleed, Kjell Reenskaug.
Om Slettvoll
Slettvoll har siden 1951 produsert møbler og interiørartikler på Stranda i Møre og Romsdal. Selskapet designer og produserer møbler og interiørvarer, som selges eksklusivt gjennom egne forhandlere i Sverige og Norge. Slettvoll har omlag 90 ansatte og omsatte i 2017 for 200 millioner kroner.
Om Bleed
Bleed er et uavhengig designbyrå med studioer i Oslo og Wien, som leverer tjenester innen merkevarestrategi, interaksjons- og tjenestedesign samt visuelt design. Byrået er blant de mest prisvinnende i Norden og har jevnlig figurert på lister over verdens mest anerkjente designstudioer. Bleed har 18 ansatte og omsatte i 2017 for 23 millioner kroner.