Rekordsterk juli for Scalas kjøpesentre
Etter et sterkt første halvår for Scala Eiendom med 5,3% økning fortsatte den sterke veksten i juli.
I mars sa det full stopp for mange av handelsaktørene i kjøpesentrene som konsekvens av COVID-19. Med fokus på smittevern, rett markedsføring og et ønske om å holde hjulene i gang rapporterte Scalas kjøpesentre samlet en sterk omsetningsvekst etter første halvår.
Juli måned slo igjen omsetningsrekorder for sommermåneden å være med omsetningsvekst på 25% opp 170 MNOK mot juli i fjor. Det meste av omsetningstapet fra våren er hentet tilbake.
Scalas kjøpesentre er drevet av sterke dagligvare-ankre og en bredde i bransjesegmentet som er tenkt stort nok til å være relevant for nærmarkedet. I juli var det en økning på 16% i kundebesøket på porteføljen.
Årets sommer ble for de fleste benyttet i Norge og med stengte grenser mot typiske handelsregioner i Sverige har folk handlet lokalt der de er. Kundebesøket viser og at typiske sommerferiedestinasjoner har hatt økning fra generelle sterke måneder, og regioner som er sterkest i vinterhalvåret har i år hatt stor økning i besøk.
Inn mot høsten vektlegges smittevern og trygghetsskapende tiltak for å tilrettelegge for trygg handel på kjøpesentrene. Gjennom tilpassede markedsføringstiltak skal de lokale senterteamene tilrettelegge for butikkene ved å skape et godt forretningsgrunnlag og gode kundemøter.