Det kokte under åpningen av den nye butikken.

Bygde forventninger på Instagram

- Drømmeåpning! Alt gikk som det skulle, takket være fantastiske medarbeidere og samarbeidspartnere og en fin opptakt på sosiale medier.

Publisert

Det sier Arne Sandaker etter at han åpnet en ny Freequent-butikk i Amfi Borg utenfor Sarpsborg i mars. Sandaker har tidligere hatt en mindre Freequent-butikk i Sarpsborg, som nå ble flyttet og utvidet.

Alt fungerte akkurat slik det skulle. Medeier og butikksjef Anesia Ramen og hennes medarbeidere har gjort en helt spesiell innsats og latt kundene få følge med i oppbyggingen av butikken den siste måneden på Facebook og Instagram. På denne måten har de bygget opp forventninger hos lojale kunder og nye kunder som er blitt fenget etter hvert, slik at de har skapt en utrolig goodwill og stor forventning før åpningen. I tillegg ble det delt ut masse flyers og kjørt annonser i lokalavisen i forkant. Et godt eksempel på hvordan en butikkåpning kan markedsføres, sier en svært fornøyd Arne Sandaker.

Georg Undheim, som er ansvarlig for engrossalget av Freequent i Norge, Arne Sandaker og butikksjef og medeier Anesia Ramen var godt fornøyd med åpningsdagene.


Og han fortsetter gjerne å rose: - Det danske innredningsfirmaet Form 3 har også gjort en formidabel jobb. De har laget en fantastisk stilig butikk, og har vært meget samarbeidsvillige og lydhøre og tatt til seg våre innspill, slik at vi har hatt et godt samspill. Han er også godt fornøyd med samarbeidet med Amfi Borg, som har vist stor velvilje.

- Åpningsdagen var på en torsdag, og åpningsfesten fortsatte tre dager til ende, der Anesia og jentene gjorde en formidabel jobb. 50 goodiebags til de første kundene var borte på et blunk, og det var skikkelig kjør med stappfull butikk. Vi valgte å ha kjøre «gammeldagse» før og nå-tilbud på utvalgte varer i stedet for å prise ned hele butikken. Det ga oss en omsetning på 650.000 kroner på tre dager, og en god bruttofortjeneste, sier Sandaker.

Bilder på Instagram og Facebook ble brukt for å bygge opp forventningene før åpningen av den nye butikken.


Freequent har hatt en god utvikling i Norge de siste årene, og har i dag 15 butikker rundt om i landet i tillegg til et betydelig engrossalg. Georg Undheim, som leder engrossalget i Norge, sier at gode butikker, som i Sarpsborg, betyr mye for den positive utviklingen. - De bidrar til å profilere merket på en flott måte, samtidig som de fanger opp signaler fra markedet som vi kan melde tilbake til innkjøps- og produksjonsansvarlige i Danmark. Vi har tett kontakt med butikkene, og har store påvirkningsmuligheter når det gjelder innkjøp og produksjon. Fordi Brands of Scandinavia er en liten, fleksibel organisasjon, kan vi snu oss raskt og følge trender og bevegelser i markedet, sier Undheim.

Powered by Labrador CMS