Retailtainment inntar kjøpesentrene
Steen & Strøm lanserer i vår ’Let’s Play’, et nytt konsept med internasjonal sus, hvor mote, inspirasjon og lekenhet er en tydelig signatur.
Det skriver Steen & Strøm på sin egen hjemmeside: Ambisjonen er å skape unike og eksklusive opplevelser for lokalsamfunnene som en del av ”retailtainment”-trenden hvor en inspirerende kundeopplevelse står i sentrum. I Norge er Gulskogen, Farmandstredet og Oslo City først ute med ny innpakning.
Shopping + underholdning = Retailtainment
Shopping som fenomen er i endring. Den moderne trenden med å kombinere shopping, underholdning og opplevelser kalles ofte retailtainment. «Let’s Play»-konseptet er kjøpesentrenes måte å imøtekomme kundenes stadig endrede behov i tråd med retailtainment-trenden.
– For å friste kundene til å bruke tid og handle på kjøpesentre, må vi hele tiden tilpasse oss og tilby noe nytt. Vi vil derfor skape unike og relevante opplevelser for kundene, sier Markedssjef i Steen & Strøm, Elin Schjenken Halvorsen.
Idéene til konseptet er utviklet basert på overvåkning av kundenes atferd på sosiale medier over en ett-års periode, og scorer høyt på pretester av kommunikasjonen. Uavhengig av land og by, har publikum en sammenfallende oppfatning av at konseptet passer godt til bransjen.
Sprer glede
I vår vil de tre sentrene fremstå i ny drakt. Den nye kampanjen bruker spreke, vårlige farger, og setter deg lett i godt humør! Kampanjen er utviklet av det anerkjente reklamebyrået SidLee og rulles ut på alle flater på sentrene.
– Det er viktig for oss å både modernisere og differensiere brandingen av sentrene samtidig som vi ivaretar deres lokale posisjon. Gulskogen, Farmandstredet og Oslo City er perfekte utgangspunkt for å starte utrullingen i Norge, sier Schjenken Halvorsen.
Konseptet innebærer full rebranding av kjøpesentrene, og vil i april kunne oppleves på Oslo City, Farmandstredet i Tønsberg og Gulskogen Senter i Drammen.
(Kilde: steenstrom.com)