Tar sjansen på ny visuell profil
Bjørklund har besluttet å fornye sin logo og sitt visuelle uttrykk, til tross for sterk vekst og god utvikling i kjeden, skriver selskapet i en pressemelding.
Norges største smykke- og klokkekjede, som i disse dager markerer 27 års stekt nærvær i markedet, har nemlig hatt den samme logoen i alle disse årene; en fargerik blå, rosa og lilla B, med en liten diamant.
Skandinavisk uttrykk
– Vi har vært tro til vår logo i alle disse årene, og tar nå sjansen på å fornye oss, forteller markedssjef Ellen Molstad Dale med glimt i øyet.
– Vår nye logo er en modernisert utgave av dagens logo. Fargene er dusere og gir et mer skandinavisk uttrykk. Diamanten er fremhevet som et eget element, med et asymmetrisk mønster, som gir den særpreg. Fonten er luftigere og oppleves som mykere.
Sterk vekst
Med en ny logo følger en ny tid. Til tross for sterk vekst i kjeden (+ 7,4 % i omsetning, akkumulert pr. uke 42), noe man sjelden hører fra retailbransjen i dag, ønsker vi å fornye kjeden i tråd med kundenes forventninger for fremtiden. Vi går derfor fra å «kun» være en gullsmed, til å bli en lykkesmed, som i større grad skal være engasjert i våre kunders behov; det å lykkes med gaver til alle anledninger. «Den nye logoen, den visuelle profilen, og et attraktivt sortiment, fortsatt til markedets rimeligste priser, skal underbygge dette», fortsetter Ellen Molstad Dale.
Rulles ut fortløpende
Fornyelsen i kjedeprofilen vil rulles ut fortløpende. Først ut er vår nettbutikk hvor alle i dag kan se vår nye visuelle identitet. Butikkene vil deretter få nye skilt med oppdatert logo og ny visuell profil. I løpet av 2020 vil hele Bjørklund-kjeden fremstå i ny drakt, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.