Ole Robert Reitan kan glede seg over at Rema 1000s merkevare har størst fremgang. (Foto: Rema 1000)

Rema 1000s merkevare har størst framgang

Hvilke merkevarer vil nordmenn være mest stolte av å jobbe for? YouGov BrandIndex lanserer nå årets topp 10-rangering for merkevarer i Norge.

Publisert

SAS tar igjen førsteplassen hos nordmenn når det kommer til det beste omdømme med en score på 30,2. Samsung ligger på andreplass med en score på 27,7 poeng foran Mercedes-Benz med en score på 26,9 poeng.

Mercedes-Benz får selskap av hele tre andre bilmerker, nemlig Volvo, BMW og Toyota som har dukket opp på en niendeplass, på bekostning av Hurtigruta som er ute av topp 10.

Ellers er listen tilnærmet uendret sammenlignet med 2018-kåringen.

Målgruppen liker å reise mye og mange er medlem av både SAS og Norwegians lojalitetsprogram. I tillegg er nordmenn i alderen 50-59 år, og folk i hovedstaden, overrepresenterte i forhold til befolkningen generelt.

Skal man fange deres oppmerksomhet kan det med fordel foregå på Facebook eller via reklame i postkassen.

‘Klatrerne’

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS