Her er norske kvinners topp ti

Norske kvinner er glade for å gjøre en god handel, og FINN.no er den merkevaren som Kari Nordmann har best inntrykk av. Netflix er merkevaren med størst fremgang.

Publisert

Her er merkevarene norske kvinner har best inntrykk av.

Finn.no tar førsteplassen hos kvinnene på best inntrykk med en score på 60,1. FINN.no inntar også førsteplassen på YouGov BrandIndex’ imageranking som måler den overordnede helsetilstanden til en merkevare.

IKEA ligger på andreplass med en score på 57,9 poeng, etterfulgt av Kiwi. Kvinnenes rangeringsliste over merkevarene er preget av godt etablerte merkevarer. En nykommer på listen i år er Vipps, som tar plassen foran Netflix.

«Klatrerne»

Netflix har hatt et bra år i Norge, og er merkevaren med sterkest fremgang fra i fjor. Netflix har økt sin score med 7,2 poeng fra i fjor.

Norske kvinner har ikke et spesielt godt inntrykk av de store burgerkjedene McDonald’s og Burger King, men begge ligger i år på topp ti listen over "klatrerne".

BrandIndex er en daglig måling av nordmenns oppfatning av 260 merkevarer. Hver dag intervjues det 100 nasjonalt representative respondenter for å få vite hva de mener om ulike merkevarer.

Man kommer frem til inntrykk-scoren ved å spørre respondentene, hvilke merkevarer de har et generelt positivt inntrykk av og hvilke de har et generelt negativt inntrykk av. Nettoscore regnes ut fra positivt inntrykk minus negativt inntrykk i perioden 1. mars 2017 til 28 februar 2017.

Tabellen for forbedring rangerer merkevarene som har hatt størst økning i generelle inntrykk fra 1. mars 2017 til 28. februar 2018 sammenlignet med samme periode 2016-2017.

Powered by Labrador CMS