Zalando forventer sterk salgsvekst
Zalando forventer en salgsvekst på 20–25 prosent i fjerde kvartal. I tredje kvartal gikk resultatmarginen ned til -3,2%.
Rapporten for 3. kvartal viste en fin topplinjevekst:
- Omsetningsvekst på 11,7% i 3. kvartal, 2018
- Antall ordre økte med 22,8% til 27,7 millioner
- Antall aktive kunder var på 25,1 millioner, seks prosent av Europas befolkning
Finansielt utfordrende Q3
Av rapporten fremgår det at Zalando forventer en salgsvekst i fjerde kvartal 2018 på 20–25 % etter et finansielt utfordrende tredje kvartal, med en salgsvekst på 11,7%, til EUR 1,2 milliarder, og en justert EBIT på EUR –38,9 millioner med en margin på –3,2%.
"Ikke fornøyd"
Rubin Ritter, Zalandos konsernsjef, kommenterer:
– Vi er klart ikke fornøyd med våre finansielle resultater i tredje kvartal. Vårt blikk er nå festet på å bygge økosystem for europeisk mote i full fart, og vårt 2020-mål om å doble businessen til 10 milliarder euro i brutto salgsvolum. For fjerde kvartal har teamet nå fullt fokus på en sterk årsavslutning.