Illustrasjonsfoto: Zalando

Zalando kobler sammen online og offline

Zalandos kunder kan i dag velge mellom mer enn 300.000 forskjellige produkter fra over 2000 ulike merker. Likevel er det fremdeles mange mote- og livsstilprodukter som kun finnes i fysiske butikker.

Publisert

Gjennom Zalandos partnerprogram som Zalando lanserte i Norge i september blir butikkene invitert til å integrere sitt eget e-handel-lager i Zalandos system, skriver selskapet i en pressemelding.

Gjennom én plattform

Dette innebærer blant annet at produkter kan sendes direkte fra Zalandos partnere og ut til kunden, noe som vil gi kunden større og raskere tilgang på kjente merkevarer, gjennom én og samme plattform.

Samarbeidspartnerne kan velge mellom å knytte sitt lager opp mot Zalandos nettside, eller de kan styre ordrebestillinger som gjelder egne produkter selv.

Bakgrunnen for partnerskapet er at dagens kunder forventer en sømløs handleopplevelse og denne nye samarbeidsmodellen bidrar til det.

‘Likegyldig for kunden’

En underliggende antakelse er at kundene ikke bryr seg så veldig mye om de handler online eller offline – det viktigste er å få tak produktet som de ønsker seg, på en enklest og raskest mulig måte.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS