Grilstad kjøper Holmens
Med oppkjøpet av stavangerbedriften Holmens AS styrker Grilstad sin posisjon som leverandør av fersk ferdigmat.
– Holmens er en dyktig aktør som kompletterer vår virksomhet, sier Grilstad-sjef Jørgen Wiig.
Mathuset Holmens er totalleverandør innen ferdigmat og kjøtt- og grønnsakprodukter, og har satset mye på produktutvikling inn mot storhusholdnings- og dagligvaremarkedet. Selskapet er lokalisert i Stavanger og har 55 ansatte.
– Grilstad er en flott og naturlig samarbeidspartner for oss. Vi tror salget kommer til å løfte begge selskapene i tida framover, forteller Øyvind Hegelstad, daglig leder i Holmens.
– Holmens har god regional forankring, og vi lager produkter som vi er stolte av. Med Grilstad med på laget får vi mulighet til å utvikle selskapet raskere. Det blir også lettere å nå ut med produktene våre i det nasjonale markedet, sier Hegelstad.
Stor vekt på utvikling
Sterke samfunnstrender knyttet til miljø, bærekraft og ernæring gjør at matvarebransjen legger stor vekt på innovasjon og produktutvikling. Sunn og bærekraftig ferdigmat og «mat i farta» er kategorier i sterk vekst. Grilstad har ambisjon om å ta en ledende posisjon som leverandør av fersk ferdigmat. Holmens har kompetanse, erfaring og en markedsposisjon som åpner nye muligheter for konsernet.
– Holmens er en dyktig aktør som kompletterer vår eksisterende virksomhet, sier konsernsjef Jørgen Wiig.
– De er en erfaren matprodusent som lager spennende produkter. Med dette samarbeidet får Grilstad flere ben å stå på, og vi styrker oss innen noen kategorier som vi har stor tro på framover, sier Wiig.
Det er ikke første gang Grilstad investerer i ferdigmat-segmentet.
I 2020 gikk selskapet inn på eiersiden i det trønderske ferdigmatselskapet Matpartner. Oppkjøpet av Holmens er en naturlig videreføring av Grilstads ambisjon om å styrke seg i nye produktkategorier.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride
-
CCI: Optimismen har fått fotfeste utover våren