Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
«Bill.mrk. Askeladden eller Pippi» står det på stillingsutlysningen du kan lese på 300.000 melkekartonger i juli. Q-Meieriene bruker helt nye måter for å tiltrekke seg sin neste fabrikksjef på Jæren.
— Vi er et utfordrermeieri som liker å gjøre ting på en annerledes måte. Det gjelder også måten vi rekrutterer på, forteller Q-sjef Kristine Aasheim.
Q bryter med den tradisjonelle rekrutteringsprosessen og går for en åpen og direkte tilnærming når de skal sikre seg sin neste fabrikksjef. Stillingen offentliggjøres blant annet ved bruk av Q-melkekartongen – et stunt som trolig aldri har blitt gjort før.
— Dette er en verdenspremiere, og vi er veldig spent på mottakelsen. Melkekartongen er den største flaten vi har for å snakke med Q-fansen, den engasjerer og vi tror også dette en god måte å komme i kontakt med vår nye fabrikksjef, forklarer hun.
Drikk et glass melk og få en ny jobb på kjøpetDet spises flere måltider hjemme, kjøleskapet får hyppigere besøk og det konsumeres mye frisk og kald Q-melk. Aasheim håper at stillingsutlysningen vil finne veien inn i Norske hjem på en nærere og mer tilnærmelig måte.
— Kanskje finner du drømmejobben i ditt eget kjøleskap. Det hadde jo vært litt kult.
De fleste jobbsøkere er nok vant til en mer passiv tilnærming: Man klikker på en lenke, laster opp en CV, så sitter man og venter på svar. Det slipper du her.
— Det eneste de interesserte trenger å gjøre er å ringe eller sende en SMS til meg, så tar vi det derfra. Nummeret mitt står på kartongen, sier hun.
Inviterer forbrukerne med på jaktenDen nye fabrikksjefen får ansvar for 200 mennesker med 27 ulike nasjonaliteter, og 100 millioner liter melk. Arbeidssted vil være det splitter nye meieriet som snart står klart på Jæren. Ifølge Aasheim blir dette en av matvarebransjens mest spennende jobber.
— Vi ser etter en spillende lagleder som er forbedringsorientert, strukturert gjennomføringssterk og brenner for å skape resultater sammen med andre. Det er en bonus om du har innstillingen til Pippi og er en problemløser som Askeladden, sier hun med glimt i øyet.
Stillingen er kanskje ikke aktuell for melkedrikkere flest, men det kan hende du kjenner en som kunne passe?
Dersom du anbefaler stillingen til noen du kjenner og han eller hun blir ansatt, lover utfordrermeieriet nemlig 10.000 kroner og Q-melk hele året.
— Siden vi er et forbrukerdrevet meieri, trenger vi hjelp fra melkedrikkerne. Vi inviterer derfor Q-fansen til å bli med oss i jakten på vår neste fabrikksjef, avslutter hun.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride
-
CCI: Optimismen har fått fotfeste utover våren