
Biltema utvider sortimentet og lanserer ny katalog
I dag lanserer Biltema sin nye katalog. Kjeden – opprinnelig mest kjent for reservedeler til bil og verktøy – utvider sortimentet. Utvidelsene merkes spesielt innen kategoriene bygg, hjem & interiør, og fritid som nå inkluderer treningsklær.
Kategorier som skal løftes i løpet av høsten er hjem- og byggsortimentet. Hjemavdelingen fylles med oppbevaringskasser med QR-koder, kjøkkenredskap og innredning til hjemmet. Et nytt laminatgulv har også blitt lansert, med Twin Clic-system.
Yosemite er Biltemas sub-brand på sykkel. Nå utvides varemerket med nye produkter innen trening, fritid og sportsutstyr.
– Vår nye kolleksjon med treningsklær et tilpasset for det nordiske klimaet og det gjenspeiles i materiale, funksjon og fargevalget. Kleskolleksjonen skal inspirere til bevegelse, trening og å komme seg ut i naturen. Vi har også klart å holde prisen lav, uten at det går utover kvaliteten, sier Ingela Eriksson, produktsjef innen Biltemas treningssortiment.
Biltema har vært opptatt av å dedikere ressurser til produktutviklingen, som blant annet har resultert i mer enn 1.100 nye produkter i den siste Biltema-katalogen. Merkevaren utfordrer sine egne rutiner og lanserer høst/vinter katalogen allerede i juli. Biltemas katalog fulldistribueres med posten.
Flere retailnotiser
-
Vipps til topps i inkluderende innovasjonskonkurranse
-
Sterkeste desemberprisfall på mat og drikke på fire år
-
1,5 millioner poser med mat unngikk å ende som svinn i 2020
-
Ny direktør i Patentstyret
-
Bergstaden Trelast blir Bygger’n Røros
-
Gir bort julemat til rusavhengige
-
Biltema donerer 2,8 millioner til operasjonsstue i flyktningleir
-
Han fikk Q til å endre Skyr-begeret – sparer 23 lastebiler i året
-
Jernia-sjefen: Tenk deg om to ganger
-
PostNord inne i sin mest hektiske høysesong noensinne
-
Større fall i matvareprisene enn vanlig i november
-
19,5 færre konkurser i detaljhandel
-
Instabank lanserer bilforsikring
-
Vekst i norsk møbeleksport til tross for korona - disse fire kjemper om pris
-
Mindre julehandel selv om mange har spart penger under koronakrisen
-
Små bevegelser i den samlede forbrukertilliten i november
-
Avlyst høstfest ble suksess for Lanullva
-
Brings B2B-kunder skal få mer presis levering
-
Tre av fem nordmenn utsatt for phishing
-
Mester Grønn fjerner mikroplast