
Biltema utvider sortimentet og lanserer ny katalog
I dag lanserer Biltema sin nye katalog. Kjeden – opprinnelig mest kjent for reservedeler til bil og verktøy – utvider sortimentet. Utvidelsene merkes spesielt innen kategoriene bygg, hjem & interiør, og fritid som nå inkluderer treningsklær.
Kategorier som skal løftes i løpet av høsten er hjem- og byggsortimentet. Hjemavdelingen fylles med oppbevaringskasser med QR-koder, kjøkkenredskap og innredning til hjemmet. Et nytt laminatgulv har også blitt lansert, med Twin Clic-system.
Yosemite er Biltemas sub-brand på sykkel. Nå utvides varemerket med nye produkter innen trening, fritid og sportsutstyr.
– Vår nye kolleksjon med treningsklær et tilpasset for det nordiske klimaet og det gjenspeiles i materiale, funksjon og fargevalget. Kleskolleksjonen skal inspirere til bevegelse, trening og å komme seg ut i naturen. Vi har også klart å holde prisen lav, uten at det går utover kvaliteten, sier Ingela Eriksson, produktsjef innen Biltemas treningssortiment.
Biltema har vært opptatt av å dedikere ressurser til produktutviklingen, som blant annet har resultert i mer enn 1.100 nye produkter i den siste Biltema-katalogen. Merkevaren utfordrer sine egne rutiner og lanserer høst/vinter katalogen allerede i juli. Biltemas katalog fulldistribueres med posten.
Flere retailnotiser
-
4 av 10 unge har datoskrekk
-
Bråstopp for grensehandelen i 2020
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten
-
9 av 10 vil kutte matsvinnet sitt
-
JYSK setter mål for bærekraftig bomull
-
Q-Meieriene lanserer nytt beger og kutter 75 tonn plast
-
Handelen setter fart på 123 nye miljøprosjekter
-
Sunkost ut, Life inn på Kongssenteret