Biltema utvider sortimentet i flere kategorier og fortsetter å fulldistribuere katalogen sin gjennom posten.
Biltema utvider sortimentet i flere kategorier og fortsetter å fulldistribuere katalogen sin gjennom posten.

Biltema utvider sortimentet og lanserer ny katalog

Publisert

I dag lanserer Biltema sin nye katalog. Kjeden – opprinnelig mest kjent for reservedeler til bil og verktøy – utvider sortimentet. Utvidelsene merkes spesielt innen kategoriene bygg, hjem & interiør, og fritid som nå inkluderer treningsklær.

Kategorier som skal løftes i løpet av høsten er hjem- og byggsortimentet. Hjemavdelingen fylles med oppbevaringskasser med QR-koder, kjøkkenredskap og innredning til hjemmet. Et nytt laminatgulv har også blitt lansert, med Twin Clic-system.

Yosemite er Biltemas sub-brand på sykkel. Nå utvides varemerket med nye produkter innen trening, fritid og sportsutstyr.

– Vår nye kolleksjon med treningsklær et tilpasset for det nordiske klimaet og det gjenspeiles i materiale, funksjon og fargevalget. Kleskolleksjonen skal inspirere til bevegelse, trening og å komme seg ut i naturen. Vi har også klart å holde prisen lav, uten at det går utover kvaliteten, sier Ingela Eriksson, produktsjef innen Biltemas treningssortiment.

Biltema har vært opptatt av å dedikere ressurser til produktutviklingen, som blant annet har resultert i mer enn 1.100 nye produkter i den siste Biltema-katalogen. Merkevaren utfordrer sine egne rutiner og lanserer høst/vinter katalogen allerede i juli. Biltemas katalog fulldistribueres med posten.