Egmont opp i 49% i Jollyroom etter emisjon
Egmont har gått inn med 180 millioner kroner i en emisjon i Jollyroom.
I fjor flatet veksten ut for Jollyroom, men netthandleren investerte likevel tungt i utvidelse av robotlageret i Göteborg for å berede seg på vekst framover.
Til Breakit uttalte gründer Ole Sauar:
– Vi tok en stor kostnad for å forberede oss på framtiden. Det er slikt man må ta seg gjennom når man er på en vekstreise. Akkurat nå skjer det enorm forflytning fra fysisk handel til nettet, og da gjelder det å være forberedt. Muligheten til å ta en god posisjon kommer ikke tilbake.
Før emisjonen eide Sauar 62,5% av Jollyroom og Egmont 37,5%. Nå er eiersitsen 51/49.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride