Generasjonsskifte i Asker Trelast
Tidligere i år meldte Asker Trelast, med fire byggevarehus, overgang til Optimera og Montér kjeden. Nå får virksomheten inn et nytt lederteam med store ambisjoner. – Vi skal ta store markedsandeler i vår region ved å være best for byggmestere, sier styreformann i Asker Trelast, Øystein Selen.
Inn på ledersiden i Asker Trelast kommer et team som kjenner regionen svært godt.
– Johannes Irgens tiltrer som daglig leder i Asker Trelast 1. oktober. Irgens kommer fra Maxbo der han var varehussjef i Maxbo Slemmestad. Han melder overgang sammen med Ole Ivar Bergan som var varehussjef i Maxbo Åmot. Bergan og Irgens går samtidig inn på eiersiden i Asker Trelast og vil etter en emisjon eie 50 prosent av selskapet. Den andre halvdelen av selskapet forblir hos dagens hovedeiere, forteller Selen.
Best for byggmestere
Fagkompetanse, tilgjengelighet og tjenestetilbud er i dag avgjørende for å lykkes i byggevarebransjen. Asker Trelast kan, i samarbeid med Optimera og Montér, utmerke seg på alle disse områdene. På telefon forteller Irgens at dette var helt avgjørende for både han og Bergan ved jobbskiftet.
Irgens er særlig opptatt av tilbudet til proffene i form av de mange små og mellomstore byggmesterfirmaene i regionen.
– Vi har en ambisiøs plan og skal ta betydelige markedsandeler over de neste tre årene. Oppskriften er å være best på det faglige. Her kan vi fortsette det gode arbeidet Asker Trelast har gjort over flere år, og støtte de mange flinke byggmesterne i Vestre Viken, sier Irgens.
Viktige suksessfaktorer
Med lang erfaring innen byggevarebransjen har Irgens en oppskrift han mener fungerer godt:
– Det handler ikke om fancy tjenester eller kreative innpakninger, snarere om å ha nok av de riktige varene på lager, høy servicegrad, personlig oppfølging og effektiv logistikk.
– Vi har fått muligheten til å drive virksomheten på den måten vi selv mener er best, med god støtte og hjelp fra både Asker Trelast sin tidligere ledelse, og av landets største og beste aktør i byggevaremarkedet. Vi kjenner våre lokale markeder og våre erfarne og flinke selgere forstår hva proffen trenger og ønsker. Vi mener at denne kombinasjonen blir vanskelig å slå, avslutter Johannes Irgens. (Pressemelding)
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride