
Åpner pop-up i Bergen for å løfte norsk mote
«Bær norsk - Bergen», en pop up med seks vestnorske merker åpnet forrige uke og varer til 20. august.
– Vi vil bidra til at både bergensere og turister får øynene opp for de fantastiske produktene som designes her på Vestlandet, sier daglig leder i Norwegian Fashion Hub, Elin Kathrine Saunes.
Bransjeinitiativet «Bær norsk» samler nå motedesignere fra Bergen og området rundt for å sette lokal mote på kartet i sommer. Pop-up-butikken er en del av en større kampanje for å engasjere folk i å velge norsk mote og støtte norske motedesignere.
Samler Vestlands-merker på ett sted
«Bær norsk - Bergen» holder til i fabrikken til Oleana i Ytre Arna, snaue 20 minutters kjøretur fra Bergen sentrum. Her vil det selges klær og andre produkter fra en rekke lokale motedesignere:
· Oleana
· Kaibosh
· BRGN
· Arven
- Med den fantastiske utsikten over Sørfjorden er Oleanas fabrikk det perfekte stedet å løfte frem norsk mote på. Her til lands, og spesielt på Vestlandet, setter klimaet og livsstilen rammene for hvordan klær brukes. Det er nettopp denne kunsten bransjen vår har perfeksjonert og som vi tror kundene kommer til å elske, sier Elin Kathrine Saunes, daglig leder i Norwegian Fashion Hub, som står bak initiativet.
Korona har krevd mye
«Bær norsk» ble startet etter at koronapandemien sendte mange norske småbedrifter inn i en krevende periode økonomisk. Initiativet samlet en rekke merkevarer på ett sted for å gjøre dem mer tilgjengelige for forbrukere.
Vil vise Vestlands-mote
- Vi har troen på at mange forbrukere har lyst til å bære norsk. Derfor vil vi med denne pop-up-butikken bidra til at bergensere og turister får øynene opp for den fantastiske moten som designes her på Vestlandet. Vi håper så mange som mulig både vil legge ferien til Vestlandet - og stikke innom fabrikken vår. Et besøk gir et unikt innblikk i hvordan strikken vår produseres, samtidig som vi prøver å løfte fram gode naboer til både nye og faste kunder. Velkommen! Sier Steffen Fuglerud, daglig leder i Oleana.
(Tekstilforum)
Flere retailnotiser
-
EET Group lanserer klimapositive IT-forsendelser
-
Prior får ny logo og visuell identitet
-
Louis Vuitton kjøper Birkenstock
-
Jollyroom vokser
-
Element Logic passerte milliarden
-
4 av 10 unge har datoskrekk
-
Bråstopp for grensehandelen i 2020
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten