Elkjøp støtter Barnekreftforeningen
- Vi er godt fornøyde med samarbeidet vi hadde med Barnekreftforeningen i fjor, og er glade for at vi nå kan bidra på ny, sier Marius Klemo, Brand & Digital Manger i Elkjøp Norge.
Gjennom Barnekreftsmåneden i september 2020, bidro Elkjøp og deres ansatte til felles innsamling ved å tilby «Gullsløyfen» i alle Elkjøp-butikker. Nå inngår de nytt samarbeid med Barnekreftforeningen for å støtte det viktige arbeidet, som primært går til forskning på barnekreft.
- Barnekreftforeningen har et mål som må være Norges fineste: ingen barn skal dø av kreft, sier Klemo som er stolt av engasjementet kolleger viste i fjor da flere gullsløyfer måtte bestilles opp for de fløy bokstavelig talt ut av butikkene.
I tillegg til å støtte med inntekt av Gullsløyfer, støtter Elkjøp med nettbrett til sykehusene Rikshospitalet, St. Olavs, UNN og Haukeland, gjennom Elkjøpfondet. Nettbrettene skal brukes til e-bøker, underholdning og som kilde til informasjon til pasienter som ikke har mulighet til dette på egen hånd.
- Elkjøpfondet har som mål å tette det digitale gapet og skape «innenforskap», ikke utenforskap. Med nettbrettene kan absolutt alle som her er i en krevende livssituasjon, få det litt bedre under behandling på sykehusene.
Glade for engasjerte samarbeidspartnere
Barnekreftforeningen jobber hele året med å samle inn penger til forskning på barnekreft. I tillegg bidrar foreningen med støtte og lysglimt i hverdagen til de familiene som er rammet av barnekreft.
- Engasjerte samarbeidspartnere, som Elkjøp, spiller en avgjørende rolle for at vi kan støtte videre forskning på barnekreft. Vi er veldig takknemlige for at Elkjøp ønsker å være med på laget i kampen mot barnekreft. Takket være Elkjøp sitt bidrag, kommer vi nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft, sier Camilla Hobøl Korsæth, Næringslivsansvarlig Barnekreftforeningen.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride