Elkjøp støtter Barnekreftforeningen
- Vi er godt fornøyde med samarbeidet vi hadde med Barnekreftforeningen i fjor, og er glade for at vi nå kan bidra på ny, sier Marius Klemo, Brand & Digital Manger i Elkjøp Norge.
Gjennom Barnekreftsmåneden i september 2020, bidro Elkjøp og deres ansatte til felles innsamling ved å tilby «Gullsløyfen» i alle Elkjøp-butikker. Nå inngår de nytt samarbeid med Barnekreftforeningen for å støtte det viktige arbeidet, som primært går til forskning på barnekreft.
- Barnekreftforeningen har et mål som må være Norges fineste: ingen barn skal dø av kreft, sier Klemo som er stolt av engasjementet kolleger viste i fjor da flere gullsløyfer måtte bestilles opp for de fløy bokstavelig talt ut av butikkene.
I tillegg til å støtte med inntekt av Gullsløyfer, støtter Elkjøp med nettbrett til sykehusene Rikshospitalet, St. Olavs, UNN og Haukeland, gjennom Elkjøpfondet. Nettbrettene skal brukes til e-bøker, underholdning og som kilde til informasjon til pasienter som ikke har mulighet til dette på egen hånd.
- Elkjøpfondet har som mål å tette det digitale gapet og skape «innenforskap», ikke utenforskap. Med nettbrettene kan absolutt alle som her er i en krevende livssituasjon, få det litt bedre under behandling på sykehusene.
Glade for engasjerte samarbeidspartnere
Barnekreftforeningen jobber hele året med å samle inn penger til forskning på barnekreft. I tillegg bidrar foreningen med støtte og lysglimt i hverdagen til de familiene som er rammet av barnekreft.
- Engasjerte samarbeidspartnere, som Elkjøp, spiller en avgjørende rolle for at vi kan støtte videre forskning på barnekreft. Vi er veldig takknemlige for at Elkjøp ønsker å være med på laget i kampen mot barnekreft. Takket være Elkjøp sitt bidrag, kommer vi nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft, sier Camilla Hobøl Korsæth, Næringslivsansvarlig Barnekreftforeningen.
Flere retailnotiser
-
IKEA skal leie ut møbler til bedrifter
-
XL-BYGG skal vedlikeholde DNT-hytter
-
En rekke produkter som inneholder plast skal merkes
-
Forventet nedgang i matprisene
-
- Det vi opplever nå er ingen finanskrise
-
Just Eat mangedobler arbeidsstokken
-
Rekordlav kredittkortgjeld bekymrer Gjeldsregisteret
-
Flere bedrifter tvangsavviklet, men 47% færre konkurser i varehandel
-
PostNord velger Lyseparken i Os
-
Redusert kapasitet hos Kolonial.no grunnet korona
-
Forbrukertillitsindeksen gjør kraftig byks fremover i mars
-
9 av 13 produkter til små barn hadde feil i merkingen
-
Stormberg bransjevinner i bærekraftkåring
-
Pris til Agra for familieeierskap
-
Just Eat Takeaway inngår sponsoravtale med UEFA
-
Jernia vinner av “Årets bidrag”
-
Byggevarehus sprengte prognosene og bygger ut
-
Fra SMAK til UMAMI
-
Jentene på tunet vant Bedriftsutviklingsprisen i landbruket
-
Konkurransetilsynet opphever vedtak overfor Norgesgruppen