foodora utvider Q-handelen

Publisert

foodora lanserte i sommer konseptet Q-handel med en utvidet plattform som inkluderer alt fra dagligvarer til blomster og bøker, og interessen for bestilling fra butikker har vært stor. Nå blir utvalget enda større, og tilbudet blir også tilgjengelig utenfor Oslo, skriver de i en pressemelding.

Siden juni har kundene til foodora kunnet bestille varer fra utvalgte butikker i Oslo, en satsning de kaller Q-handel, eller hurtighandel. Ved lansering kunne man bestille fra blant annet Joker og Strawberry Publishing, og utvalget blir stadig større. I dag er det over 30 butikker i Oslo live på plattformen, og kundene kan få varer levert på døren fra blant annet Oliviers & Co, Floriss og Sebastien Bruno.

- Å ha så mange populære partnere på plattformen vår er helt fantastisk. Vi har merket stor interesse for dette og vi håper det bare er begynnelsen. Det er mange butikker som kjemper for å overleve i dag og betaler dyr leie i sentrale områder, samtidig som trafikken til butikkene minker for hvert år. Dette er en sjanse til å vekke butikken til liv igjen og at de kan levere til kunder på nett og i butikk fra et og samme sted, sier Managing Director i foodora, Elisabeth Myhre.

En av de nye partnerne på plattformen er L’Occitane, en kjede med butikker med et bredt utvalg av produkter til blant annet kropp, ansikt og hår.

- foodora er godt kjent i Oslo og tilbyr både trygg og rask levering, så for L’Occitane er det perfekt å kunne tilby rask hjemlevering sammen med foodora av både gaver man trenger raskt og produkter til en selv. Gjennom samarbeidet med foodora når vi ut til en bredere kundekrets og har mulighet til å tilby L’Occitanes naturlige produkter av høy kvalitet på kort varsel som igjen gjør at vi har flere alternative leveringsmuligheter for våre kunder, alt ettersom hva som passer kunden best. Vi håper at enda flere vil oppdage L’Occitane på denne måten. Vårt ønske er at så mange som mulig skal kunne nyte et øyeblikk av velvære og gi huden det den fortjener i en hektisk hverdag, sier Markedssjef for L’Occitane, Anja Rygh,

foodora vil kontinuerlig utvide tilbudet med levering fra butikker til flere byer, og neste by hvor Q-handel rulles ut er Trondheim hvor de håper at konseptet vil bli tatt like godt i mot av både kunder og partnere.

- Vi mener at butikker som er på plattformen vår har et klart konkurransefortrinn. Kundene blir stadig mer kravstore når det kommer til hvordan de ønsker varene sine levert, og vi håper at flere og flere butikker vil se fordelen av å samarbeide med en aktør som oss for å kunne tilby kundene sine rask levering. foodora er akkurat nå tilstede med egen levering i 13 byer i Norge, men i løpet av høsten blir det enda flere rosa byer. Disse vil også få levering fra butikker, og i løpet av 2021 håper vi at vi har dette tilbudet i alle byene våre, avslutter Myhre.