Instabank lanserer bilforsikring
Instabank har lansert løsning for å beregne pris på bilforsikring. Den nye løsningen lar deg også sammenligne tilbudet mot prisen du betaler i dag – og det hele skal være gjort på ett minutt.
- Mange kan spare mye penger på å sjekke prisen på bilforsikringen sin regelmessig, men fordi det ofte fremstår som tidkrevende og komplisert gjør de færreste det. Resultatet er at man ofte betaler for mye i bilforsikring, forteller Robert Berg, CEO i Instabank.
Instabank har endret på dette ved å lansere en helt ny løsning der man kun fyller ut personnummer og navn. Løsningen finner deretter bilen eller bilene dine om du har flere og gir deg tilbud. Da kan du enkelt sammenligne med prisen du betaler i dag. Alt du trenger er BankID med brikke eller på mobil.
- Du trenger ikke å huske registreringsnummer eller annen detaljert informasjon om bilen, og du trenger ikke å besøke forsikringsselskapet du har fra før. På kun ett minutt har du fått et tilbud og kan direkte sammenligne det mot prisen du betaler i dag, forteller Berg.
- Dersom du bestemmer deg for å bytte forsikring tar resten av prosessen ett minutt til, og deretter ordner vi resten for deg. Enklere blir det ikke, sier Berg, som også kan opplyse om at flere av de første kundene som har testet løsningen også har valgt å bytte til Instabank bilforsikring.
Som heldigital bank har Instabank gode brukeropplevelser og enkelhet som viktige kriterier når nye løsninger skal utvikles. Det har vært helt sentralt for Instabank Bilforsikring, som er utviklet sammen med Digisure - et insuretech selskap som skal utfordre den etablerte forsikringsbransjen. Resultatet har blitt en nyskapende løsning for beregning og kjøp av bilforsikring.
- Vi er utrolig glade for at Instabank har tatt dette steget sammen med oss. Forsikring skal være enkelt, forståelig, og ikke minst tilgjengelig. Instabank, med sin digitale modell, er for oss en perfekt match for å utvikle morgendagens forsikringsløsninger, sier Roger Slinning, CEO i Digisure.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride