Just Eat mangedobler arbeidsstokken
Just Eat har ansatt flere enn 120 sjåfører siden oktober i fjor, og tredobler nå salgsstyrken for å vokse i Norge.
Carsten Boldt er administrerende direktør for Just Eat i Norge. Han har mål om å doble markedsandelen innen utgangen av året.
– Siden fusjonen med Takeaway.com i fjor, har vi ansatt mange nye medarbeidere i Norge. Vi er i sterk vekst, og vil tredoble salgsstyrken vår i løpet av inneværende år. I tillegg har vi ansatt egne sjåfører, noe som gir oss bedre kontroll over matleveringen og forbedrer servicenivået, sier Boldt.
Den store satsningen i Norge er et resultat av fusjonen mellom Just Eat og Takeaway.com som gikk gjennom i mai 2020. Nå slår de to selskapene sammen bestillingsplattformene, og får én felles, global bestillingsløsning.
– Det blir enklere å bestille favorittmaten, uansett om du er på hjemmekontor i Norge, leier ferieleilighet i utlandet eller er på besøk i andre deler av verden. Bestillingsløsningen blir rett og slett smartere, slik at det både går raskere å få maten ferdig på døra, eller som «klikk og hent», sier Boldt.
– For kundene kan en app-endring virke som en liten bagatell, men denne «bagatellen» betyr i realiteten at restaurantene får et helt nytt verktøy som åpner for raskere levering av maten, sier Boldt.
Norge bak resten av Skandinavia
Det norske markedet minner om resten av Skandinavia, men er i langt større grad dominert av pizza.
– Pizzaaktørene i Norge er svært sterke, og er de som har banet vei for takeaway i Norge, lenge før andre kjøkkentyper kom på banen. Norge er det landet i verden der man spiser mest pizza per innbygger, Italia er bare nummer to, sier Boldt.
Han forteller også at vi, til tross for at Norge på mange områder er fremst i digitaliseringen, er ett til to år bak våre naboland.
– Når det gjelder digitalisering av restaurantbransjen, er Norge fortsatt et stykke bak svensker og dansker. I stedet tviholder nordmenn på telefonen som bestillingskanal, sier Boldt.
Investerer i restaurantpartnere
– Korona har satt fart i digitaliseringen av restaurantbransjen. Vi nærmer oss 1000 restaurantpartnere over hele landet, og vi øker også innsatsen for å hjelpe restaurantene med å øke sine egne inntekter i den utfordrende tiden vi er inne i. Derfor har vi satt av et eget partnerteam som skal hjelpe restaurantpartnerne våre, sier han.
Just Eat kan vise til en formidabel vekst i Norge de siste årene. Under pandemien i 2020 økte antall takeaway-bestillinger med over 30 prosent, og ambisjonene er like høye for dette året. Selskapet har nå over 125 000 kunder, og formidlet matbestillinger for 250 millioner kroner i Norge i løpet av fjoråret.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride