Just Eat Takeaway inngår sponsoravtale med UEFA
UEFA har inngått en av de mest omfattende avtalene i forbundets historie. Just Eat Takeaway.com blir sponsor på både herresiden og kvinnesiden av Champions League, Europa League, EM i fotball og en rekke andre arrangementer.
Avtalen innebærer at Just Eat Takeaway.com, en av verdens største takeaway-selskaper, blir offisiell partner med Det europeiske fotballforbundet (UEFA). Samlet omfatter avtalen 12 ulike konkurranser og arrangementer i regi av UEFA.
Dagens utvidede avtale kommer i stand i kjølvannet av en sponsoravtale knyttet til EM i fotball 2020.
– Avtalen vi offentligjør i dag innebærer sponsing av ytterligere 11 konkurranser, herunder Mesterligaen (UEFA Champions League), Europaligaen (UEFA Europe League), Europa Conference League, og alle konkurranser på kvinnesiden. Omfanget av avtalen viser Just Eat Takeaway.coms engasjement for fotball på alle nivåer i Europa, sier markedsdirektør Guy-Laurent Epstein i UEFA.
– Takket være Just Eat Takeaway.com kan fotballfans enkelt og sømløst bestille mat mens de ser Europas fremste fotballstjerner konkurrere i verdens viktigste klubb- og landslagsmesterskap, fortsetter han.
Viktig for kvinnene
Avtalen er viktig også for satsingen på kvinnefotball.
– Dette er en spennende tid å knytte seg til kvinnefotballen på. Kvinnefotball er i voldsom vekst, og vi er glade for å ha Just Eat Takeaway.com på laget de neste fire årene, sier Nadine Kessler som er sjef for kvinnefotballen i UEFA.
For Just Eat Takeaway.com er det spesielt viktig at avtalen omfatter både herresiden og damesiden av fotballen.
– Vår merkevare er for alle, og det bør idrett være, også. Dette er et mål vi deler med UEFA, sier konsernsjef Jitse Groen i Just Eat Takeaway.com.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride