Koronapause for juletraileren
Det har blitt en populær tradisjon at den berømte «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
Bildet: Coca-Cola lar den populære juletraileren stå i garasjen i år, og markerer 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
I 1995 ble Coca-Cola sin klassiske julefilm, «Holidays are coming», sendt for første gang. Siden da har reklamen med den lysende traileren og det ikoniske lydsporet vært et sikkert tegn på at julen nærmer seg. De siste årene har det blitt en populær tradisjon at den selvsamme traileren reiser på Norges-turné, for å lyse opp den mørkeste tiden av året. I fjor reiste den fra Tromsø til Oslo – i år blir den imidlertid stående i garasjen.
Ikke forsvarlig med juleturné
Markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz, forteller at det er unntaksåret 2020 som får følger for den populære juletraileren.
– Juletrailerens Norges-turné har blitt en populær tradisjon. Enkelte år kontakter folk oss allerede i oktober for å be om at den skal besøke deres hjemsted, det synes vi er veldig hyggelig. I år må imidlertid juletraileren bli stående i garasjen. Vi følger selvfølgelig myndighetenes korona-retningslinjer, men vi håper at vi neste år igjen kan la den lysende traileren – og nissen som jo for så vidt også er i risikogruppen – besøke alle som gleder seg til det, fortsetter Pål Strutz.
100-årsjubileum for Coca-Colas julefeiring
Selv om turneen til juletraileren avlyses, vil Coca-Cola markere høytiden grundig – slik selskapet har gjort gjennom 100 år.
– Julen er svært viktig for Coca-Cola, i år er det faktisk 100 år siden vi for første gang brukte våre kampanjer til å feire denne høytiden. Det markerer vi på flere måter, blant annet på flaskene våre, gjennom en julekalender som er åpen for alle, og ikke minst – en ny, episk julefilm der vi forteller om hvordan den aller beste gaven man kan gi til sine nære er seg selv og sin egen tid, avslutter markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz.
Flere retailnotiser
-
Sterkeste desemberprisfall på mat og drikke på fire år
-
1,5 millioner poser med mat unngikk å ende som svinn i 2020
-
Ny direktør i Patentstyret
-
Bergstaden Trelast blir Bygger’n Røros
-
Gir bort julemat til rusavhengige
-
Biltema donerer 2,8 millioner til operasjonsstue i flyktningleir
-
Han fikk Q til å endre Skyr-begeret – sparer 23 lastebiler i året
-
Jernia-sjefen: Tenk deg om to ganger
-
PostNord inne i sin mest hektiske høysesong noensinne
-
Større fall i matvareprisene enn vanlig i november
-
19,5 færre konkurser i detaljhandel
-
Instabank lanserer bilforsikring
-
Vekst i norsk møbeleksport til tross for korona - disse fire kjemper om pris
-
Mindre julehandel selv om mange har spart penger under koronakrisen
-
Små bevegelser i den samlede forbrukertilliten i november
-
Avlyst høstfest ble suksess for Lanullva
-
Brings B2B-kunder skal få mer presis levering
-
Tre av fem nordmenn utsatt for phishing
-
Mester Grønn fjerner mikroplast
-
Matleveringstjeneste legger til rette for digitale julebord