Kraftig vekst for Europris
Europris melder at de opplevde kraftig omsetningsvekst i april og mai.
Kjeden opplyser at omsetningen økte med 33,9 prosent de to månedene, til 1,46 milliarder kroner, mot 1,09 milliarder de samme månedene i fjor.
Europris understreker at det er for tidlig å trekke noen konklusjon om de langsiktige virkningene fra pandemien, men regner med de mest uvanlige effektene er tilbakelagt.
De legger til at den sterke etterspørselsveksten har medført økte kostnader, fordi vareforsyningen har vært presset.
Europris legger fram tall for Q2 10. juli.
Flere retailnotiser
-
EET Group lanserer klimapositive IT-forsendelser
-
Prior får ny logo og visuell identitet
-
Louis Vuitton kjøper Birkenstock
-
Jollyroom vokser
-
Element Logic passerte milliarden
-
4 av 10 unge har datoskrekk
-
Bråstopp for grensehandelen i 2020
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten