Matleveringstjeneste legger til rette for digitale julebord
Koronakrisen setter store begrensninger, og for mange betyr det at julebordet utgår i år. Matleveringstjenesten foodora oppfordrer til å avholde digitale julebord, og tilbyr skreddersydde løsninger for levering av mat og drikke hjem til de ansatte.
Gjennom bedriftsløsningen sin tilbyr foodora muligheten for at bedrifter selv kan sette opp budsjett på hver ansatt, slik at den enkelte kan bestille fra sin foretrukne restaurant innen foodoras leveringsområde og få levert maten hjem på døren.
- Vi tror det er ekstra viktig å gjøre ting felles i tiden fremover, om det så er digitalt. foodora har allerede testet dette med digital felleslunsj, og det settes stor pris på. Gjennom vår bedriftsløsning kan hver og en bestille den maten de vil. Spe på med litt artige Kahoot!-økter, så har du alt du trenger for et unormalt, men trivelig julebord, sier Managing Director for foodora, Elisabeth Myhre.
Skattebetalerforeningen har utfordret Skatteetaten / Skattedirektoratet på lovgiving rundt julebord. Dette har blitt behandlet og digitale julebord er nå vurdert som skattefritt.
- Vi kan bekrefte at servering av mat hjemme kan være skattefritt dersom bevertningen skjer i forbindelse med et velferdstiltak som skal bidra til å øke trivsel og samhørighet i bedriften. Et julebord som gjennomføres digitalt vil kunne være et slikt velferdstiltak. Det betyr at arbeidsgiver skattefritt kan dekke mat og drikke for ansatte som deltar f.eks. på julebord på Teams eller lignende, sier Lene Marie Ringså, Seksjonssjef i Skattedirektoratet.
foodora leverer fra mange av kjeden EGON sine restauranter. De tror digitalt julebord er et positivt tiltak.
- EGON holder åpent og leverer hjem på døren med foodora. Vi er veldig glade for at vi kan tilby deilig mat til gjestene våre, også til de som ikke har mulighet til å besøke restauranten. Det å hygge seg med god mat er et viktig lyspunkt i hverdagen. Digitalt julebord er et flott alternativ hvor du fortsatt kan kose deg med deilig pinnekjøtt, rotmos, julepølse og ribbe samtidig som du slår av ei skrøne med kollegaen og får trimmet lattermusklene, sier Markedsansvarlig for EGON Restauranter, Trine Nordhammer.
Flere retailnotiser
-
EET Group lanserer klimapositive IT-forsendelser
-
Prior får ny logo og visuell identitet
-
Louis Vuitton kjøper Birkenstock
-
Jollyroom vokser
-
Element Logic passerte milliarden
-
4 av 10 unge har datoskrekk
-
Bråstopp for grensehandelen i 2020
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten