Musti vokser raskt, men fortsatt underskudd i Norge
I 2016 åpnet den finskeide dyrebutikkkjeden Musti sin første butikk i Norge. I det avvikende regnskapsåret 2018/19 fikk Musti en omsetning på 160,8 MNOK, en dobling fra året før. Resultat før skatt bedret seg fra minus 17,6 MNOK til minus 14,3.
Til Finansavisen forklarer Skjærstad at tallene i realiteten er bedre enn de kan virke som ved første øyekast. Musti Norge betaler en ikke ubetydelig management fee til hovedkontoret i Finland, og det koster å etablere nye butikker.
Skjærstad forventer seg en omsetning på 250 MNOK i inneværende regnskapsår, altså en videre vekst på ca 50 prosent.
Til Finansavisen sier Skjærstad også at det ikke er Buddy, Dyrego og Pets som er de tøffeste konkurrentene, men dagligvarebutikker, Felleskjøpet og Plantasjen.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride