Erik Ringen Skjærstad er adm. dir i Musti Norge.
Erik Ringen Skjærstad er adm. dir i Musti Norge.

Musti vokser raskt, men fortsatt underskudd i Norge

Publisert

I 2016 åpnet den finskeide dyrebutikkkjeden Musti sin første butikk i Norge. I det avvikende regnskapsåret 2018/19 fikk Musti en omsetning på 160,8 MNOK, en dobling fra året før. Resultat før skatt bedret seg fra minus 17,6 MNOK til minus 14,3.

Til Finansavisen forklarer Skjærstad at tallene i realiteten er bedre enn de kan virke som ved første øyekast. Musti Norge betaler en ikke ubetydelig management fee til hovedkontoret i Finland, og det koster å etablere nye butikker.

Skjærstad forventer seg en omsetning på 250 MNOK i inneværende regnskapsår, altså en videre vekst på ca 50 prosent.

Til Finansavisen sier Skjærstad også at det ikke er Buddy, Dyrego og Pets som er de tøffeste konkurrentene, men dagligvarebutikker, Felleskjøpet og Plantasjen.