StrongPoint med ordre til polsk dagligvarekjede
– De siste årene har flere og flere butikker installert selvbetjente kasser, noe som frigjør tid for de ansatte til å yte mer service i selve butikken. Under koronapandemien har dette kommet godt med ettersom butikkene har innført strengere renholdsrutiner, samtidig som det minimerer risiko for smitte mellom kunder og ansatte, sier Jacob Tveraabak, administrerende direktør i StrongPoint og fortsetter:
– Vi opplever økt etterspørsel etter tjenesteautomatisering i kjølvannet av pandemiutbruddet. Samarbeidet med Partner Tech Europe og Stokrotka er et tydelig signal på at det nå skjer et skifte i dagligvarebransjen.
Ruller ut selvbetjening i det polske markedetAvtalen om selvbetjeningskassene er den første som er inngått gjennom StrongPoints nye samarbeidspartner Partner Tech Europe, Tysklands ledende utvikler og produsent av POS-løsninger, POS-enheter og mobile løsninger. Partnerskapet ble annonsert i april i år og er en viktig del av StrongPoints satsning i de landene som ikke er deres hjemmemarkeder. Nå står altså det polske markedet for tur, og de 100 selvbetjente kassene blir installert i løpet av sommeren.
– Som en av de ledende og mest velkjente dagligvarekjedene i Polen forplikter Stokrotka seg til å tilby en effektiv og trygg handleopplevelse til våre kunder i vårt stadig økende nettverk av dagligvarebutikker. Det polske dagligvaremarkedet utvikler seg raskt, og vi forbedrer oss kontinuerlig for å kunne gi kundene det beste tilbudet. Vi har startet samarbeidet med Partner Tech Europe og StrongPoint for å installere løsninger for selvbetjente kasser som en del av vår strategi for å tilby neste generasjons handleopplevelser til våre kunder, sier administrerende direktør i Stokrotka Arūnas Zimnickas.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride