StrongPoint med ordre til polsk dagligvarekjede
– De siste årene har flere og flere butikker installert selvbetjente kasser, noe som frigjør tid for de ansatte til å yte mer service i selve butikken. Under koronapandemien har dette kommet godt med ettersom butikkene har innført strengere renholdsrutiner, samtidig som det minimerer risiko for smitte mellom kunder og ansatte, sier Jacob Tveraabak, administrerende direktør i StrongPoint og fortsetter:
– Vi opplever økt etterspørsel etter tjenesteautomatisering i kjølvannet av pandemiutbruddet. Samarbeidet med Partner Tech Europe og Stokrotka er et tydelig signal på at det nå skjer et skifte i dagligvarebransjen.
Ruller ut selvbetjening i det polske markedetAvtalen om selvbetjeningskassene er den første som er inngått gjennom StrongPoints nye samarbeidspartner Partner Tech Europe, Tysklands ledende utvikler og produsent av POS-løsninger, POS-enheter og mobile løsninger. Partnerskapet ble annonsert i april i år og er en viktig del av StrongPoints satsning i de landene som ikke er deres hjemmemarkeder. Nå står altså det polske markedet for tur, og de 100 selvbetjente kassene blir installert i løpet av sommeren.
– Som en av de ledende og mest velkjente dagligvarekjedene i Polen forplikter Stokrotka seg til å tilby en effektiv og trygg handleopplevelse til våre kunder i vårt stadig økende nettverk av dagligvarebutikker. Det polske dagligvaremarkedet utvikler seg raskt, og vi forbedrer oss kontinuerlig for å kunne gi kundene det beste tilbudet. Vi har startet samarbeidet med Partner Tech Europe og StrongPoint for å installere løsninger for selvbetjente kasser som en del av vår strategi for å tilby neste generasjons handleopplevelser til våre kunder, sier administrerende direktør i Stokrotka Arūnas Zimnickas.
Flere retailnotiser
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten
-
9 av 10 vil kutte matsvinnet sitt
-
JYSK setter mål for bærekraftig bomull
-
Q-Meieriene lanserer nytt beger og kutter 75 tonn plast
-
Handelen setter fart på 123 nye miljøprosjekter
-
Sunkost ut, Life inn på Kongssenteret
-
Posten styrker hjemleveringstilbudet i berørte kommuner
-
Virke: Nye grensehandelsgrep er viktig