Vipps forenkler SMS-betaling i samarbeid med LINK Mobility
Mange dropper å benytte SMS-betaling for å unngå at det havner på arbeidsgiverens mobilregning. Nå forenkler Vipps og LINK Mobility dette gjennom en løsning der Vipps brukes for å betale i stedet, og beløpet trekkes fra kortet som er registrert i Vipps.
Flere titalls millioner betalinger gjøres hvert år gjennom SMS som kanal, typisk for innsamlingsaksjoner, parkering og kjøp av elektronisk innhold som krever umiddelbar respons. Frem til nå har beløpet blitt belastet mobilregningen. Den nye løsningen starter som før med at man sender SMS med et kodeord til et 5 sifret telefonnummer, og mottar et svar med en link som man trykker på. I stedet for at kjøpet belastet mobilregningen blir man flyttet over til Vipps hvor tjenesten betales.
Med Vipps blir det et tydeligere skille mellom jobb og privat siden beløpet trekkes rett fra de ansattes kort. En del bedrifter sperrer for SMS-betalinger på abonnementer, men ingen sperrer for Vipps. Dette vil bidra til økt bruk.
- Vi bygger en bro mellom tradisjonelle sms’er og dagens mobilbetalinger, og gir folk mulighet til å bruke Vipps i enda flere situasjoner. For mange virksomheter er SMS en effektiv kommuniksajonskanal som når ut til folk umiddelbart. Ved å koble på Vipps, får over 3,7 millioner Vippsere bedre kontroll over alle sine kjøp gjennom den samme enkle måten å betale på som de er vant med, sier Vegar Heir i Vipps.
Lavere kostnad for bedriftene- Vipps er betydelig billigere enn tradisjonell SMS-betaling hvor prisene er opp til 80% billigere per transaksjon. I tillegg kan det ta til 45 dager før utbetalingen finner sted. Med den nye løsningen vil oppgjør skje fortløpende. Bedriftene får en mer kostnadseffektiv løsning med raskere oppgjør. Dette bidrar til bedre likviditet for bedriftene, sier Ina Rasmussen i LINK Mobility.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride